Tripartites met Engelse en Duitse vrienden

Rondvaart in Amsterdam

Tripartites met Engelse en Duitse vrienden

In 1954 sluiten we vriendschap met de Engelse Rotaryclub Grays Thurrock. In 1959 volgt de Duitse Rotaryclub Iserlohn. Sindsdien organiseren we bij toerbeurt de Tripartite, een jaarlijkse drielandenontmoeting in Nederland, Engeland of Duitsland.

In mei 2013 is onze club aan de beurt voor de organisatie. Na ontvangst van onze vrienden op vrijdagmiddag bij De Gouden Leeuw, gaan we uiteen voor traditionele ‘home parties’. Zaterdagochtend vroeg vertrekken twee touringcars naar Amsterdam voor een rondvaart, een lunch en een wandeling naar keuze. Die avond volgt een diner in Grand Café ’t Elfde Gebod in Noordwijk, terwijl de kinderen van leden zich vermaken in het golfslagbad. Na een ontbijt op zondagochtend in Leidschendam is het weekend alweer voorbij.

Panorama Mesdag

De Tripartite van 2016 speelt zich af in Den Haag. Voor de liefhebbers beginnen we wat eerder. Wie dat wil, neemt vrijdagmiddag deel aan een onderling golftoernooi, wandelt over buitenplaats Hofwijck of maakt een fietstocht door de polders. Zaterdag zien we Panorama Mesdag en is er een keuzeprogramma van het Mauritshuis, een stadswandeling, winkelen en Madurodam. ‘s Avonds dineren we in black tie bij restaurant Allemansgeest. De laatste ochtend zwaaien we onze vrienden uit, die we dit weekend nóg beter leerden kennen.

Siroopwafelfabriek

In 2019 staat Gouda op het programma. Zo bewonderen we de Sint-Jan en bedacht het organisatiecomité opnieuw een keuzemenu op zaterdagmiddag. Een aantal leden bezoekt het kaas- en ambachtenmuseum in De Goudse Waag. Anderen bekijken altaarschilderijen, schuttersstukken en aardewerk in Museum Gouda. En natuurlijk zien we in de Siroopwafelfabriek hoe wafels worden gemaakt. Het diner beleven we in het Katwijkse strandpaviljoen Zilt, inclusief – ook al traditioneel – een luidkeels gezongen Auld Lang Syne.