Actie Polio de wereld uit T-shirts 2021

C:\Users\Frank Scheijmans\Documents\Rotary-Berichten\2021.06.01 Almost There Geert Gabriëls.jpg Wethouder Geert Gabriëls steunt deze actie!

Polio bijna de wereld uit!

Ook Rotary Club Weert doen mee met de actie “Polio de wereld uit’, en ook wij dragen het T-shirt met de QR code om te doneren. Het idee komt van de dames van Rotaryclub Maastricht-Oost en wij hebben hun actie ‘geadopteerd’ en doen mee.

Polio is nagenoeg de wereld uit. Op de website https://www.rotary.nl/.../goed-nieuws-over-de.../ vind je een quote van de voorzitter van het Rotary International Polio Plus Comité, Mike McGovern, waarin hij aankondigt dat er in Pakistan en Afghanistan de laatste zes maanden vier gevallen van ‘wild polio’ zijn geweest, en nog maar twee ‘wild polio’ gevallen sinds 1 januari 2021. Dat is geweldig nieuws!

Zijn we dan nu klaar met End Polio Now? Nee! Helemaal klaar zijn we er nog niet mee, de End Polio Now actie is nog niet voorbij! Want nadat het laatste wild polio geval is gevonden duurt het nog drie jaar voordat de WHO het officieel maakt. En dat is nadat alle data uitputtend zijn gecontroleerd.

Rotary en de Bill & Melinda Gates Foundation (BMGF) hebben afgesproken dat tot 2023 de US$ 50 miljoen die Rotary bijeenbrengt door de BMGF wordt verdrievoudigd.

En ten slotte: Rotary heeft zich verplicht om door te gaan met End Polio Now tot de wereld vrij is van polio (dat is “wild polio”).

De komende weken zie je op deze plaats deelnemers aan de actie. Wethouder Geert Gabriels geeft de aftrap en we hopen dat er veel mensen ons voorbeeld gaan volgen! Net zolang tot polio ECHT volledig is uitgeroeid.

Geert wil ook graag persoonlijk bijdragen aan het definitief uit de wereld helpen van polio en extra kracht zetten bij de End Polio Now actie. Daarom draagt Geert dit te scannen T-shirt, met de tekst “Almost there” en een QR code.

Scan deze code om te doneren: C:\Users\Frank Scheijmans\Documents\Rotary-Berichten\QR 2.jpg

of doneer je bedrag via : https://www.polio-coronavaccinatie.nl/doneer. Elk bedrag is welkom!

Ook dit jaar wordt onze donatie aan het World Polio Fund verdrievoudigd door de Bill and Melinda Gates Foundation en is het mogelijk met één euro (€ 1) niet 4 maar 12 kinderen te vaccineren tegen polio! Geef polio de genadeklap!

Natuurlijk is het ook mogelijk om dit T-shirt te bestellen via Annemiek Groen of Karin Smits secretaris@rotarymaastricht-oost.nl van Rotaryclub Maastricht-Oost.