Curlcompetititie binnenkort van start

Curlen voor groepjes op Woerdense ijsbaan

Woerden, 21 november 2016 – Wie wordt dit seizoen Curlingkampioen van Woerden? Als op de Woerdense ijsbaan aan het Kerkplein straks de eerste curlingsteen geworpen wordt, start een competitie die ieder jaar weer op veel enthousiasme mag rekenen.

Curling lijkt een beetje op jeu de boules, maar wordt gespeeld met een soort fluitketels. Die glijden – als de curlers het goed doen – recht op hun doel af over het ijs. Tussen het curlen door drinken de spelers een glühwein of warme chocolademelk. Naast de competitie kan er op doordeweekse avonden ook ‘vrij’ gecurld worden en zijn er bedrijfsarrangementen.

Inschrijven voor eigen curlingwedstrijdje

De curlingwedstrijden op de Woerdense ijsbaan zijn buitengewoon populair. Voor de curlingcompetitie stromen de aanmeldingen altijd zo snel binnen dat de competitie alweer volledig is volgeboekt. Daarom organiseert de ijsbaan ook dit jaar weer avonden waarop ‘vrij’ gecurld kan worden. Ook de zaterdagavonden waren meteen al volgeboekt, maar op een aantal doordeweekse dagen kunnen er nog steeds groepjes terecht. Wie met familie, vrienden, kennissen of collega’s in ongedwongen sfeer voor een curlingwedstrijdje het ijs op wil, kan zich aanmelden. Teams kunnen tussen 19.30 en 21.00 uur voor één uur een of twee banen reserveren. De kosten bedragen 8 euro per persoon. Daarvoor krijgen deelnemers behalve de baan ook een drankje. Op de website (onder ‘Activiteiten’) is te vinden wanneer er nog plek is. Aanmelden kan via de website of via curling@woerdensewinterweken.nl.

Kijken bij curlingcompetitie

Wie alleen maar wil kijken naar de voorrondes voor de curlingcompetitie: dat kan ook. De voorrondes zijn tussen 12 december en 3 januari op diverse doordeweekse dagen. Veel oudgedienden hebben zich al voor de altijd spannende competitie aangemeld, inclusief de winnaar van vorig jaar, ‘Flauwe Curl’. De plaatsingsrondes voor de finale zijn op woensdag 4 en donderdag 5 januari. Op zaterdag 7 januari vindt de Grande Finale plaats. Er wordt dan gespeeld van 19.30 tot ongeveer 22.00 uur.

Veel bedrijven hebben zich dit jaar aangemeld voor eigen curlingwedstrijden. Ze combineren die vaak met een etentje bij een van de restaurants aan het Kerkplein. Voor bedrijvencurling zijn nog een paar plaatsen beschikbaar.

IJsbaan Woerden is een initiatief van de Woerdense Rotaryclubs en Rotaract. Alle activiteiten op de ijsbaan zijn te volgen op de website www.ijsbaanwoerden.nl, via Twitter @IJsbaanWoerden, en op Facebook en Instagram (ijsbaanwoerden).

Bij de foto: Spanning en vooral veel lol tijdens de curlingcompetitie (foto Sylvia van Halm)

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:

Voor meer informatie: Egbert-Jan Riegen, M: 06   06-54318601, E: curling@woerdensewinterweken.nl