Vuurwerkbrillen voor Woerden

Woerden, 7 juli 2015 (persbericht) –

Een bedrag van 12.500 euro voor vuurwerkbrillen en andere jeugdhulp: dat is de opbrengst van een Bedrijvengolfdag gisteren op Golfclub De Haar. De deelnemende bedrijven en de organiserende Rotaryclubs willen met het golfevenement een bijdrage leveren die er voor de regionale gemeenschap toe doet. Met een bedrag van 9.000 euro wordt gezorgd dat alle schoolgaande kinderen in Woerden in december dit jaar een vuurwerkbril krijgen. Een bedrag van 3.500 euro gaat naar de Stichting Leergeld Groene Hart, die kinderen van ouders met een smalle beurs ondersteunt.

Bedrijven uit onder meer Woerden, Linschoten, Zegveld en Wilnis namen met hun teams (flights) deel aan de golfwedstrijd. Ze verenigden iets aangenaams (ontspannen golfen op een mooie locatie) met iets zinvols (een mooi bedrag bijeenbrengen voor een goed doel). Winnaar van de golfwedstrijd werd het team van een Linschotens bedrijf, de Van Dijk Groep.

Het was de achtste keer dat de Bedrijvengolfdag is georganiseerd.