xx

100 jaar Rotary in Nederland

In 2023 bestaat Rotary 100 jaar in Nederland. Op 29 januari 1923 werd Rotaryclub Amsterdam als eerste club in Nederland opgericht en op 11maart volgde Rotaryclub Utrecht. Dat wordt door alle districten en clubs uitgebreid gevierd.

100 jaar Rotary in Nederland Estafette: 5.000 KM - 500 CLUBS

De rode draad in dit jubileumjaar wordt gevormd door de emissieloze 100 jaar Rotary Estafette die start in Noord-Holland en eindigt in Zeeland.

Van clublocatie naar clublocatie is de route uitgezet langs mooie fietspaden. Iedere zaterdag en zondag trekt de 100 jaar Rotary Estafette van club naar club. Iedere club of gezamenlijke clubs uit een regio, organiseren hun eigen activiteiten eromheen.

Klik op de button hieronder om berichten terug te lezen van onze estafette.

Estafette Nieuws

7 Districten, 7 aandachtsgebieden

In elk van de 7 districten komt een van de 7 areas of focus of aandachtsgebieden van Rotary in de schijnwerpers te staan. Rond dat thema worden speciale activiteiten georganiseerd.

Hieronder staat de indeling per district. Klik op het district om de kaart en dagroutes van de estafette te bekijken.

PUZZEL MEE VOOR HET 100 JAAR ROTARY VOEDSELBOS

Ons eeuwfeest wordt gevierd met een speciale puzzel. Op de puzzel is de hele estafette afgebeeld, met alle zeven districten en de zeven aandachtsgebieden van Rotary. Er zijn grapjes in verwerkt door tekenaar René Leisink van Studio Noodweer. Dit staan garant voor vele uren puzzelplezier. De opbrengst van de 100 jaar puzzel gaat naar het voedsel- en speelbos dat aan het eind van de estafette wordt geplant. Puzzel mee voor het leefmilieu, het zevende aandachtsgebied van Rotary.

Puzzel dus mee en lever een bijdrage aan het milieu!

Bestel de puzzel

Jubileummagazine IMPACT

In ons jubileummagazine laten we de impact zien die Rotary heeft gehad in de honderd jaar dat we actief zijn in Nederland. Ook komen alle focusgebieden van Rotary aan de orde.

Lees ons jubileummagazine