Projectaanvragen

Regelmatig bereiken Rotary Club Oosterhout vragen om sponsoring. Iedere Rotaryclub is vrij om daarin een eigen beleid te voeren. Rotary Club Oosterhout legt de prioriteit als volgt:

Lokale projecten hebben een streepje voor. Een goed meerjarig voorbeeld is Leergeld. Daarnaast zijn er jaarlijks te kiezen projecten, bijvoorbeeld rond het fritesbakken. Projecten worden alleen gesteund als er ook een actie is, die middelen voor een project oplevert. Aanvragen moeten tijdig ontvangen zijn gezien de voorbereiding van een actie. Want het doel moet immers een aansprekende reden zijn voor de fundraising. Bovendien vraagt het voorbereiden van een actie de nodige tijd. Rotary Club Oosterhout doet nooit giften ‘out of pocket’. Helaas vallen daardoor regelmatig aanvragen af.

Landelijke projecten (buiten Oosterhout) worden niet gehonoreerd, behalve het tweejaarlijkse grote doel van Wings & Wheels, dat daar zelfstandig over beslist (in 2019: Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie en het en het Slokdarm- en Maagkanker Fonds). Ook verzoeken van andere Rotaryclubs worden afgewezen, behalve gezamenlijke projecten van de drie Oosterhoutse Rotaryclubs.

Voor Internationale projecten is het nodig, dat Rotary Club Oosterhout ter plekke contactpersonen heeft, die het project volgen en over de besteding van de middelen rapporteren. In de praktijk betekent dit dat er altijd lijntjes zijn van leden van Rotary Club Oosterhout met die projecten, behalve met het wereldwijde polio project. Losse aanvragen worden niet gehonoreerd.