Rotary helpt kindertehuis en ziekenhuis in Suriname

Oosterhoutse inzamelactie voor Suriname: 'Dit is daar goud waard'

Bron BN DeStem

Zestig kuub aan medische goederen staat klaar om verscheept te worden naar een ziekenhuis in Paramaribo.

Leden van Rotary Club Oosterhout leggen medisch materiaal in een container voor het 's Lands Hospitaal in Suriname.

Couveuses, medische apparatuur, verbandmiddelen en ander medisch materiaal, deels afkomstig van het oude Amphia Ziekenhuis in Breda, staan in een container klaar om verscheept te worden naar 's Lands Hospitaal in Paramaribo, Suriname.

Monique Klerkx, van de praktijk Verloskundigen Oosterhout, merkte dat het materiaal van kraampakketten dat vrouwen in Nederland krijgen om thuis te bevallen vaak wordt weggegooid, omdat ze toch in het ziekenhuis bevallen. Van buurtgenote Krista Monteiro van de hulpstichting Kleurrijk Leven voor Suriname hoorde ze van de grote behoefte aan dat soort spullen in Suriname. Ze besloot een inzamelingsactie op te zetten. Als lid van de Rotary Club Oosterhout riep ze de hulp van leden van de serviceclub in.

Lees meer op BN DeStem