Met onze zusterclubs

1. De toekomst van Oosterhout

Reeds in 2015 hebben de drie Oosterhoutse Rotaryclubs onder het motto: ‘Oosterhout duurzaam vitaal’ samen een inspirerende avond georganiseerd over de toekomst van Oosterhout. In 2019 is dit project afgerond en heeft de gemeente dit overgenomen.

2. Jeuguitwisseling

Het Rotary International Camp is onder de titel ‘Dutch Experience’ in 2019 georganiseerd i.s.m. Rotary Oosterhout Warande en Rotary Oosterhout Regio. Nadat de jongeren, afkomstig uit Turkije, Canada, Tsjechië, Slowakije, Letland, Taiwan, Rusland, Spanje etc., de eerste week hadden doorgebracht bij Rotary-clubs uit de regio Monnickendam, arriveerden zijn op 6 juli in Oosterhout.

3. Job experience

Job Experience is een initiatief van de Rotary Clubs Oosterhout, Regio, Warande en Geertruidenberg en heeft als doel om leerlingen van het middelbaar onderwijs te helpen met hun studie keuze door kennismaking met verschillende beroepsgroepen.

4. RYLA

RYLA is een activiteit voor jonge mensen van 18 tot 26 jaar, die al minimaal één jaar een opleiding volgen of aan het begin van hun carrière staan. Gedurende een intensief weekend in het voorjaar worden zij in een meerdaags simulatiespel uitgedaagd om hun leiderscapaciteiten te ontdekken en te ontwikkelen.

5. Vlielandkamp

Al sinds 1972 organiseert de Stichting Rotary Vlielandkamp jaarlijks het vakantiekamp voor kinderen die om uiteenlopende redenen zonder het kamp niet met vakantie kunnen gaan. Meer dan honderd kinderen in de leeftijd van 8 tot en met 10 jaar gaan, verdeeld over twee perioden van tien dagen, mee naar het eiland Vlieland en hebben daar een onvergetelijke vakantie.