.

IMPRESSIE EVENEMENT OLYMPISCH STADION

Zaterdag 28 januari 2023 was de aftrap van de estafette voor ‘100 jaar Rotary in Nederland’.  Rotary en Rotaract doen dit samen: dit Rotary jubileumjaar gaan we van district naar district, van club naar club fietsen, wandelen, rennen, over land en over water.  5.000 km langs 500 clubs in alle 7 districten. Dwars door heel Nederland om alle Rotary- en Rotaractclubs met elkaar te verbinden.

Elke club neemt een traject voor haar rekening en draagt de Estafette-schop over aan de volgende club. Met wind tegen, of wind mee, in regen of met zonneschijn, óp naar de volgende club of district. Elke club genereert hier zelf publiciteit en aandacht mee. Voor Rotary, Roteract en onze goede doelen op internationaal, nationaal en lokaal niveau. Zo kan een club bijvoorbeeld de kilometers laten sponsoren, met de estafette bijvoorbeeld gehandicapten een leuke dag bezorgen of een feestelijke overdracht organiseren.