Jaarthema 2013-2014

JAARTHEMA 2013-14

“New Generations Go International”

Het jaarthema van Rotary International is “Engage Rotary - Change Lives.” Je kunt op meerdere manieren een invulling op dit thema geven dit maakt het op zich heel bijzonder. Wil je de ontwikkelingen rond om het Internationale thema volgen en hoe andere clubs hiermee omgaan dan kan je het blog van Rotary International volgen hier http://blog.rotary.org

Het jaarthema 2011-2012 van onze club stond in het teken van “Cultuur en Talent-ontwikkeling binnen jong Almere”, als logisch vervolg hierop was het jaarthema 2012-2013 ”Samen sterk voor de New Generation”.

Het doel van Rotary Club Almere voor 2013/14 is het focussen aan lokale humanitaire en culturele projecten het herkennen dat een nieuwe ‘Almeerse Generatie’ zich Internationaal oriënteert het creëren van ruimte voor nieuwe en bestaande leden om zich te kunnen ontplooien en het bevorderen van fellowship binnen de club.

In 2013/13 sluiten wij de trilogie af met het thema “New Generations Go International”

Gedurende het Club-jaar zullen wij aandacht geven aan Almeerse jongeren welk met behulp of niet van Rotary de stap hebben gemaakt om internationaal zich te oriënteren, hoe hebben zij dit bereikt en wat was de drijfkracht achter dit besluit, op welke wijze heeft het onderwijs binnen Almere deze jongeren geholpen en hoe kunnen wij als Rotary leden in de toekomst jongeren blijven enthousiasmeren om zich internationaal te blijven oriënteren.

Naast dit aandachtpunt zal het bestuur ruime tijd in het jaarprogramma opnemen voor de avenue vocational en community alsmede het bezoeken van bedrijven/instanties in de regio.

Takis Panagopoulos

Voorzitter RC Almere 2013/14