Bezoek Gouverneur mei 2023

Bezoek DG aan RC Bathmen de Schipbeek en RC Deventer

Dit jaar bracht onze Districtsgouverneur, Wim Gerards, een combinatiebezoek aan onze club RC Bathmen de Schipbeek en RC Deventer op hun locatie in de Lindeboom te Schalkhaar.

De beide voorzitters hadden een aantrekkelijk programma voorbereid en wisselden, volgens traditie, de clubvaantjes uit.

Na de informele borrel, een rollcall en het gezamenlijke eten volgde het programma.

Wim Gerards, DG van District 1560, vergezeld door Tonny Grimberg, de Assistent Gouverneur van Regio V, deelde zijn ervaringen als DG. De clubbezoeken zijn voor hem favoriet. Hij roemde de actiebereidheid binnen ons district zoals voor het doneren van Shelterboxen voor de slachtoffers van de aardbevingen in Turkije en Syrië.

Wim suggereerde dit soort voorbeelden te noemen wanneer we over Rotary praten. Tenslotte was er een warme aanbeveling voor de Discon op 13 mei: zakenpartners, familie, vrienden, zij zijn allen welkom!

Vanuit de clubs werd aandacht gevraagd voor verschillende activiteiten:

-

RC Deventer organiseert de klassieke rally, de Miglia Daventria, op 27 mei a.s. met het doel om de Stichting Kinderhulp te ondersteunen.

-

RC Bathmen de Schipbeek organiseert in de nacht van 21 op 22 juli een nachtwandeling van 17 kilometer met diverse activiteiten en een gezellig ontbijt als afsluiting. Doel is 100 jaar Rotary in Nederland te vieren, waarbij de club aandacht vraagt voor het werk van Tamar Goossens, arts in Oeganda.

-

Bij Rotaract, die avond ook aanwezig, kan er weer champagne worden besteld en zal op 19 mei de wijnproeverij ‘RAC-wijn’, plaatsvinden.

Onze club presenteerde zich via een Pecha Kucha: 20 foto’s met een toelichting van 20 seconden per foto. Daarna hield RC Deventer een spannende pubquiz.

Om 19.50 uur werd het officiële programma afgerond met een dankwoord van beide voorzitters en een uitnodiging voor een bezoek aan onze club.