Bezoek aan lustrum Bad Lauterberg

RC Bathmen de Schipbeek  brengt een bezoek aan RC Bad Lauterberg

Aanbieden krentenwegge ter gelegenheid van de viering van het 40-jarig charterfeest van zusterclub Bad Lauterberg in de Harz.

Enige tijd geleden kreeg onze club een uitnodiging om in klein comité de viering van het 40-jarig jubileum van onze zusterclub in Bad Lauterberg mee te komen vieren. Vorig jaar hebben wij hèn in Deventer mogen ontvangen en de vier organisatoren van deze ontmoeting zijn daarom vrijdag 25 augustus naar de Harz afgereisd. Vanaf 17.00 is daar een gezellig samenzijn met veel leden en partners van de Duitse club, aangevuld met enige Rotaracters, een uitwisselingsstudent uit Senegal en een
jaarkind uit Canada. Ook zijn er gasten van omliggende clubs waarmee RC Bad Lauterberg nauwe contacten onderhoudt.
Na de speech van Präsident Mark Böttcher neemt Hylke Gjaltema van onze club het woord om hen een krentenwegge met bijbehorende pakjes roomboter als cadeau voor dit jubileum aan te bieden. Zijn speech sluit prachtig aan bij de metafoor van een stamboom die de Duitse voorzitter gebruikt; de oprichting door de 'ouders' (de charterclub), de 'kinderen' die hieruit voortgekomen zijn (RC Bad Lauterberg) en zelf zijn zij inmiddels ook charterclub geweest dus er zijn ook kleinkinderen. Een krentenwegge wordt immers als vanouds gegeven bij een geboorte. Daarna volgt een geanimeerde avond met het optreden van een door RC Bad Lauterberg financieel ondersteund dweilorkest en een heerlijke barbecue. Naast het dessert dat voor ons klaarstaat smult men ook van onze krentenwegge die het restaurant, bijzonder attent, ook op het buffet heeft geplaatst. Dit alles tezamen zorgde voor een mooi Rotarisch-internationaal treffen waarbij de banden weer nauwer aangetrokken zijn.