Terschellingweek 2023

Verslag bijeenkomst Terschelling 13 - 20 oktober 2023

Dit jaar was het alweer de 11e keer dat we vanuit de Rotary onze traditionele bijeenkomst in Huize Brandaris op Terschelling organiseerden. Huize Brandaris biedt een vakantielocatie voor groepen met cliënten uit de zorg, maar ook voor particulieren. Rotaryclub Bathmen-de Schipbeek helpt eens per jaar het vakantiehuis in goede staat te houden.

Bij aankomst in Huize Brandaris waren er tal van klusjes te doen. Iedereen heeft zich weer ingezet om het huis grondig schoon te maken. Zo zijn de gordijnen gewassen en de ramen gelapt.

In het weekeinde bestond de bezetting uit negen personen. Zij hebben de handen flink uit de mouwen gestoken. Gedurende de week verbleven we er met vier personen.

In de middag is er weer volop gefietst en gewandeld en er is door een deelnemer nog gevliegerd. Onderweg genoten we van de mooie natuur, de frisse zeelucht en leuke strandtenten.

Donderdagavond zijn we naar het filmhuis geweest. Daar draaide Une belle course, een prachtige film. En wij kregen in de pauze bij het drankje kaas en worst. Welke bioscoop doet dat?

De culinaire noden werden zoals altijd door de organisatoren verzorgd en op woensdag hebben we in een restaurant gegeten. Daghap: zwaardvis, salade en patat. Smullen!

Nieuw op Terschelling was de mogelijkheid mee te doen aan een safari. Doel was reeën en vogels te spotten. Dat is bij de weekendgroep wel gelukt. Donderdagochtend is één van ons 3,5 uur op pad geweest en hij heeft alleen een sperwer gezien. Maar de natuur is indrukwekkend mooi en de verhalen van de gids boeiend.

Tenslotte zijn we vrijdagochtend iets eerder dan gepland terug naar Harlingen gevaren. Gelukkig moest de storm toen nog beginnen. Een beetje deining hebben we nauwelijks gemerkt.

We kijken nu al uit naar volgend jaar!