Expositie van tekeningen van Oekraïense kinderen geopend

Op woensdagmiddag 12 april kwamen ongeveer 35 belangstellenden bijeen om de opening van een bijzondere tentoonstelling mee te maken. De ramen van het Holtense restaurant ‘De Pannenkoekenbakker’ worden drie weken lang versierd met kleurige tekeningen van Oekraïense kinderen die in Holten verblijven. De kinderen hebben deze met groot enthousiasme getekend en geschilderd.

Afbeelding met agenda

Automatisch gegenereerde beschrijving

Initiatiefnemer Frédérique Zweers van Rotaryclub Bathmen- de Schipbeek doet de aanzet tot de opening.

Afbeelding met baksteen, steen

Automatisch gegenereerde beschrijving

De jonge kunstenares Marina Sheveleva opent de tentoonstelling van haar leerlingen.

De kinderen komen wekelijks bijeen in de gemeenschapsruimte van de woonlocatie aan de Forthaarsweg en werken onder leiding van hun landgenote Marina Sheveleva. Voor deze tentoonstelling hebben de kinderen zich laten inspireren door het werk van de kunstenaar Maria Primachenko, die wordt gezien als de Oekraïense Picasso.

Tijdens de lessen wordt Marina geassisteerd door Marjan Starinsky en Francien In ’t Veld, beiden uit Holten, die ook zeer vaardig zijn met potlood en kwasten. Het teken- en schildermateriaal dat de kinderen gebruiken, is gedoneerd door de firma Heutink, de firma Talens, Rotaryclub Bathmen- de Schipbeek en veel particulieren.

Marina volgt in Oekraïne online onderwijs aan een school voor kunstonderwijs. Ook haar eigen werk wordt de komende tijd tentoongesteld in Holten. Bij Annemarie Wonen in de Dorpsstraat zijn vier van haar werken te zien.

Vier schilderijen van Marina Sheveleva hangen in de etalage van Annemarie Wonen.

Vanaf woensdag 12 april zijn de tekeningen en schilderijen van de kinderen gedurende drie weken te zien in de etalages van de Pannenkoekenbakker op de Holtense Smidsbelt. Het werk van Marina Sheveleva kunt u bewonderen bij Annemarie Wonen aan de Dorpsstraat in Holten.