K-Kamp

Aanmelden Rotary KINDERKAMP 2023 (v/h Vlielandkamp) start op 1 februari a.s.

Aan clubsecretarissen, clubvoorzitters, CJC-ers en NGS verantwoordelijken.

Sinds 1972 werd door Rotary op het eiland Vlieland jaarlijks een vakantiekamp georganiseerd voor kwetsbare kinderen die niet met vakantie kunnen, bijvoorbeeld als gevolg van financiële nood of door bijzondere gezinsomstandigheden. De klap kwam hard aan toen eind 2021 duidelijk werd dat groepsaccommodatie De Vliehorst in de zomervakanties niet langer meer als onderkomen voor het kinderkamp beschikbaar zou zijn.

In de afgelopen maanden was er intensief contact met een mogelijke partner die op Schiermonnikoog het klappen van de zweep kent en de beschikking heeft over een ruime en moderne groepsaccommodatie. Alle reden om een overstap van Vlieland naar Schiermonnikoog te maken en daar onder de naam Rotary Kinderkamp de traditie van het organiseren van een vakantiekamp voor kwetsbare kinderen voort te zetten.

Net als op Vlieland, zullen jaarlijks twee kampen voor ieder 40 kinderen worden georganiseerd in het tijdvak eind juli tot half augustus. Gezien de vele voorbereidingen en afstemmingen die de verhuizing met zich meebrengt, zullen we in 2023 om te beginnen eerst één kamp organiseren en wel van zaterdag 29 juli t/m zaterdag 5 augustus.

Kinderen aanmelden

De mogelijkheid om voor dit kamp kinderen via de website aan te melden start vanaf 1 februari 2023. Bij aanmelding dienen alle gegevens van het kind bekend te zijn, zodat men die in een webformulier op de website van het Rotary Kinderkamp kan invullen. Binnen maximaal vier weken na de aanmelding krijgt men bericht of het kind mee kan.

Ten opzichte van de voorwaarden bij het voormalige Vlielandkamp, zijn er de volgende wijzigingen:

• De mogelijkheid tot vooraanmelden komt te vervallen;
  • De leeftijdsgrens is van 9 t/m 11 jaar (op 1 augustus 2023) i.p.v. 8 t/m 10 jaar;
  • De kinderen moeten zelfstandig kunnen fietsen;
  • Het hebben van een zwemdiploma wordt aanbevolen! Er is een limiet aan deelnemers zonder.

Met deze wijzigingen in het achterhoofd kunnen Rotaryclubs dus nu al kinderen gaan zoeken om die op 1 februari 2023 snel te kunnen aanmelden! Niet onbelangrijk, want plaatsing gebeurt in volgorde van aanmelding en VOL=VOL.

Rotaryclubs kunnen ieder maximaal 2 kinderen aanmelden. Ze betalen daarvoor €500,- per kind als bijdrage in de kosten. Leden van de clubs brengen zelf de kinderen van huis naar de boot in Lauwersoog en halen ze na het kamp weer op. Voor de selectie van kinderen zoeken clubs vaak contact met maatschappelijke instanties in hun omgeving, zoals o.a. Jeugdzorg, Stichting Leergeld, Humanitas, Leger des Heils, voedselbanken en scholen.

Meer weten? Kijk op www.rotary.nl/rotarykinderkamp

Met vriendelijke groet,

Diana Bakker en Frits Boddeman

Coördinatoren Rotary Kinderkamp

E: coordinatoren@rotarykinderkamp.nl

W: www.rotary.nl/rotarykinderkamp

LET OP: Ons e-mailadres en webadres zijn gewijzigd (zie boven).