Rotary & FC Utrecht de Aftermovie | 21 maart 2024

Intentie samenwerking tussen FC Utrecht en Rotary Midden-Nederland

Een bijeenkomst op een unieke plek in Midden-Nederland waar velen van onze leden nog nooit zijn geweest, dat stond op 21 maart jl. op het programma. Het Supportershome van FC Utrecht was het decor van een goedbezochte en geslaagde bijeenkomst. FC Utrecht en Rotary Midden-Nederland hebben hier de intentie uitgesproken om een duurzame relatie aan te gaan op het maatschappelijk vlak.

Niet het voetbal stond centraal op deze donderdagavond in Stadion Galgenwaard, maar een samenwerking van onze clubs met FC Utrecht op het gebied van maatschappelijke projecten. Er waren ongeveer 130 Rotarians en hun gasten aanwezig. Zij luisterden naar een peptalk van FC Utrecht-Groot aandeelhouder Frans van Seumeren en een presentatie van Manager Participatie van FC Utrecht Robert Junier. Ook onze gouverneur Stan Uyland kwam aan het woord.

FC Utrecht, de grootste betaald voetbalorganisatie in ons district, werkt al samen met het bedrijfsleven in Utrecht en wijde omgeving en wil graag verder onderzoeken hoe de samenwerking met Rotary geïntensiveerd kan worden. FC Utrecht is een topclub vanuit het hart, die zich elke week inzet om het verschil te maken. Ze streven ernaar om niet alleen individuele levens te beïnvloeden, maar ook groepen supporters en inwoners van Utrecht. Dit doet de club omdat ze zich willen inzetten voor anderen en bij willen dragen aan een vitalere en fitte stad. Met de kracht van FC Utrecht is er de mogelijkheid om daadwerkelijk impact te maken. De persoonlijke verhalen die voortkomen uit die inspanningen raken diep in het hart. Een verslag van de verhalen ‘Vanuit het Hart’ zijn hier te lezen:

Een bijdrage leveren aan een vitaler en fit Utrecht, waarbij men omkijkt naar elkaar, elkaar helpt en ziet in moeilijkere tijden? Dat kan. Wat te denken van het nieuw op te starten Maatje4U project van FC Utrecht, een initiatief van Stichting Reconnact en de FC Utrecht Foundation. Of het MDT programma Talents030, waar de jongeren met een connectie met Utrecht of de voetbalclub geholpen worden in het ontdekken van hun talenten en zelfvertrouwen? Het jaarlijkse kerstdiner voor eenzame mensen uit de regio Utrecht, nog zo’n voorbeeld waar de verbindende factor van FC Utrecht te zien is. Samen met Rotary Midden-Nederland kunnen we deze projecten draaien, en een boost geven. Funding is hiervoor natuurlijk een belangrijk factor, waar u bij kunt helpen. Een aantal clubs is vast van plan om dit contact een vervolg te geven.

Bekijk de aftermovie van de bijeenkomst op 21 maart HIER of neem voor meer informatie contact op met gouverneur Stan Uyland.

Stan Uyland

Eemweg 6 | 3764 DG Soest | +31(0)346-350504