Nieuwsbrief april 2020

Afbeelding met klok

Automatisch gegenereerde beschrijving

April 2020

Dit is de eerste nieuwsbrief van de districtscommunicatiecommissie (DCC). We zijn van plan eens per 2 maanden u te informeren.

Laat zien wat Rotary doet

Districtsgouverneur (DG) Rutger Mazel, die uit hoofde van zijn functie ook lid is van de DCC:

“Voor de vele en actieve clubs in ons district is het belangrijk en goed om elkaar te laten weten en zien wat ze doen. People of Action!

De DCC is een onmisbare schakel in de communicatie in het district, met en vooral tussen de clubs. Rotary Connects the World - Rotary laat je zien!"

Zo vergader je op afstand / online bijeenkomsten

Nu (bijna) iedereen thuiswerkt, hebben veel Rotaryclubs hun toevlucht al gezocht tot de online vergadertools. En ja, dat is even wennen. Door elkaar praten is een no-go, anders zitten we in een kippenhok. Heen en weer schuiven met je koffie? Niet als je de mute-knop niet hebt ingedrukt. Enzovoorts.

Voor de clubs en commissies die nog niet online vergaderen, hebben we de meest gebruikte tools op een rij gezet. Voor alle gebruikers hebben we -om aangenaam te vergaderen- e.e.a. in kaart gebracht.

Online vergadertools

De meest gebruikte vergadertools vind je hieronder. Meestal is er wel iemand in de club of commissie die ergens goede ervaringen mee heeft en de anderen op weg kan helpen.

Voorjaarsfestival afgelast

Het voorjaarsfestival (de districtsconferentie), dat op 16 mei in het St. Michael College in Zaandam gehouden zou worden, gaat NIET door.

Onder het motto Rotary laat je zien! zou het gaan over communicatie en Rotary 2.0.

Een nieuwe datum is nog niet gepland.

Corona-initiatieven

District 1580 verzamelt corona-initiatieven van Rotaryclubs in ons district.
Zo kunt u in een oogopslag zien wat u kunt doen om te helpen in uw omgeving.

Weet u een mooi initiatief in uw buurt?

Laat het ons weten, dan zetten wij het in de database.

Mail tips naar district1580helpt@gmail.com

Toolkit

In iedere nieuwsbrief behandelen we een onderwerp uit onze Toolkit.

Deze keer – onze huisstijl

In de volledig vernieuwde Visual and Voice Guidelines staat een overzicht van de aanpassingen aan de logo’s en wordt vermeld hoe het merk Rotary gepresenteerd moet worden.

Volgende uitgave

In de volgende uitgave behandelen we tips voor een goede pr.

Wat wil je hierover weten?

Heb je tips en/of trucs?

Laat het ons weten: dcc@rotary-d1580.nl

De DCC bestaat uit

Susan Blanken (Rotaract)

Arianne van Dorth (RC Amsterdam-Nachtwacht, districtsredacteur)

Tjeerd Gunning (RC Bloemendaal-Caprera, voorzitter)

Jan-Dirk Mijwaard (RC Zandvoort, strateeg)

Alfred Schrijver (RC Monnickendam, webmaster) en

Derrick Stomp (RC Enkhuizen, social media).

Meer informatie staat op https://www.rotary.nl/d1580/activiteiten/dcc/

Deze nieuwsbrief wordt gestuurd naar de in LeAd vermelde emailadressen van alle leden van
Rotaryclubs in District 1580 van Rotary International ©