CV's van sprekers bij de DisCon 2012

Albert Markusse (1959)

Studeerde bedrijfskunde aan de Wageningen Universiteit en bedrijfseconomie aan de VU Amsterdam gestudeerd.

Zijn huidige functie is algemeen directeur van Suiker Unie.
Suiker Unie produceert suiker in Nederland en Duitsland. Het bedrijf heeft een omzet van ca. 850 Mio Euro en heeft 800 medewerkers in dienst. Er wordt veel geïnvesteerd in duurzaamheid en de “biobased economy”. Suiker Unie is bijvoorbeeld de grootste groen gas producent uit biomassa reststromen van Nederland.

Hiervoor was Albert Markusse werkzaam in verschillende functies bij CSM en Coopers & Lybrand Management Consultants.

Hij is getrouwd en heeft twee kinderen (1988/1992) en lid van Rotary Club Santpoort.

Piet J. Schneider (1951)

Studeerde na zijn Gymnasium opleiding in Alkmaar , rechten in Groningen en Amsterdam (UvA); was een aantal jaren werkzaam op de sectie Strafrecht van de Universiteit van Amsterdam en trad in 1980 als jurist in dienst van het Assuradeurenbedrijf Turien en Co. in Alkmaar dat onder andere “de Zürich” in Nederland vertegenwoordigt. Hier werd hij in 1985 partner.

In 2006 trad hij terug uit de dagelijkse leiding van het bedrijf maar bleef als (mede-)eigenaar betrokken in de rol van commissaris.

Tevens is hij commissaris bij verzekeringsmaatschappij Ansvar in Amsterdam en bestuurslid van de Amsterdamse Golf Club.
Piet Schneider woont in Bloemendaal en is lid van de Rotary Club Santpoort.

Mees Hartvelt (1948)

Studeerde bedrijfseconomie aan de Vrije Universiteit Amsterdam en heeft daarna diverse functies bekleed.

Vanaf 1990 was hij werkzaam bij Crown Van Gelder N.V. waar hij vanaf 2004-2011 de functie van algemeen directeur bekleedde.

Sinds mei 2011 is hij voorzitter/directeur van de Werkgeversvereniging AWVN en tevens heeft hij diverse bestuurlijke functies.

Mees Hartvelt is getrouwd met P.M.M. Van de Grint, heeft drie kinderen (Judith, Evelijn en David) en is lid van Rotary Club Velsen.