Diverse workshops

Global Thinking Project: (y)our future!

Trainer: Rudolf Kampers

In deze workshop worden de deelnemers uitgedaagd om actief en gestructureerd na te denken over de toekomst. Eerst wordt gezamenlijk een thema gekozen, vervolgens worden fundamentele vragen omtrent dat thema geformuleerd en op socratische wijze onderzocht. Daarna wordt de scenariomethode ingezet om toekomstige ontwikkelingen en scenario's in kaart te brengen. Op deze wijze krijgen de deelnemers een goed beeld van het Global Thinking Project (GTP), een internationaliseringsproject waaraan leerlingen van diverse scholen in de wereld meedoen, o.a. het Gymnasium Felisenum in Velsen-Zuid.

De workshop wordt begeleid door Rudolf Kampers, docent filosofie en coördinator internationalisering aan het Gymnasium Felisenum. Verder is hij projectleider van het GTP en voorzitter van Stichting Leren Filosoferen. Deze in Castricum gevestigde stichting is inhoudelijk, financieel en organisatorisch verantwoordelijk voor het GTP.

Voor meer informatie over het project Global Thinking kunt u contact opnemen met Rudolf Kampers, info@lerenfilosoferen.nl of de websites www.global-thinking.net, www.felisenum.nl (activiteiten, internationalisering) en www.lerenfilosoferen.nl.

Netwerken zo eenvoudig is het (niet)!

Trainer : Els Nijssen

Netwerken is iets dat de meesten van ons van jongs af leren, het opbouwen en onderhouden van contacten. Maar  – als het om werk of opdrachten gaat – lijkt het opeens ingewikkeld en moeilijk. Veel van onze cliënten hebben die ervaring. Maar als je eenmaal – al netwerkend – op gang bent, dan ontdek je hoe aangenaam het kan zijn om nieuwe relaties te ontmoeten, netwerkcontacten te onderhouden, aan te spreken én… daar de vruchten van te plukken.

Deze workshop is voor ieder die hun netwerkvaardigheden wil verbeteren om meer uit de relaties te halen, maar wellicht ook om te netwerken voor interessante contacten en of nieuwe kansen en opdrachten.

Els Nijssen maakt onderdeel uit van Netwerk-partners www.netwerk-partners.nl en is mede-auteur van Netwerken werkt. Op weg naar de baan die je wilt.

Zie: http://www.netwerk-partners.nl/pages/informatiepaginas/netwerken-werkt.php

‘Wandelen met de boswachter’

De wandeling vertrekt vanaf het landgoed Duin en Kruidberg.

Onder begeleiding van een boswachter kunt u optimaal genieten van de prachtige natuur van het Nationaal Park Zuid-Kennemerland dat rondom het Landgoed ligt.

Workshop ‘Koken’

Deze workshop wordt gegeven door één van de koks van het Landgoed Duin en Kruidberg. U gaat onder zijn begeleiding heerlijke tapas en andere lekkernijen maken. Zo leert u de fijne kneepjes van het vak en kunt u weer nieuwe ideeën opdoen.

Tijdens de afsluitende borrel kunnen we genieten van de culinaire creaties die in deze workshop zijn gemaakt! Duin en Kruidberg beschikt over twee restaurants; het gerenommeerde toprestaurant met een Michelin-ster ‘De Vrienden van Jacob’ en de brasserie DenK.