PETS 2023

Op 22 april was het zover: PETS 2023-2024. Alle inkomende voorzitters waren uitgenodigd op het mooie landgoed Duin & Kruidberg. Bijna 100 Rotarians waren aanwezig om opgewacht te worden op de trappen door DGE Hans Ruck.

Na de hartelijke opening van Gouverneur Madelon Schaap mocht Hans het jaarthema "CREATE HOPE in the WORLD" presenteren. Met een persoonlijk verhaal lichtte hij zijn ervaringen en gevoel met het thema toe. Iedere Rotarian, maar ook ieder mens, kan zijn of haar steentje bijdragen aan een betere wereld.

In het jaar 2023 - 2024 zal er extra aandacht zijn voor onze eigen goede-doelen stichting the Rotary Foundation. Niet alleen om geld te doneren, maar ook om het geld intelligent in te zetten voor lokale goede doelen. Daarnaast zal er aandacht zijn voor DEI; Diversity, Equility en Inclusion.

De commissies van ons district leggen vervolgens uit waarmee zijn bezig zijn en lichten ook toe dat zij ten doel hebben de clubs te ondersteunen

Daarvoor was Alexander Noordijk uitgenodigd. Met een openhartig interview in College Tour stijl door Edward van der Zwaag. In de zaal kun je een speld horen vallen en de aanwezigen zijn gekluisterd aan dit prachtige en openhartige interview.

Na het uitdelen van de jaarpins voor de inkomend voorzitters, volgt aansluitend nog een foto op het bordes.  De terugkoppeling aan het einde van de dag was dat voor velen een wereld werd geopend en we een Rotary hebben waar we trots op kunnen zijn !

Kortom een geslaagde PETS en dank voor allen die daaraan hebben bijgedragen.

PRESENTATIE JAARTHEMA

DGE Hans Ruck

OPEN JEZELF

PRAATJES VULLEN GEEN GAATJES

Interview door Edward van de Zwaag

Foto's van de PETS

Klik op een afbeelding

Foto's van de lunch

MIDDAG

Na de uitstekende en geanimeerde lunch opende Gouverneur Madelon Schaap het tweede gedeelte en zij heette de geïnteresseerde deelnemers (meer dan 150 deelnemers)van harte welkom en na een korte toelichting door DGE Hans Ruck op het nieuwe jaarthema ging het programma snel door met de District Assembly.

DISTRICTSCOMMISSIES

De commissies stellen zich even kort voor

TERUGBLIK OP HET HUIDIGE JAAR

DG Madelon Schaap

De agenda werd snel en zakelijk afgewerkt, na de herdenking van de overleden Rotarians werd DGN Ilja Borgart (nogmaals) geïntroduceerd en werden de gekozen CoL-vertegenwoordiger en de afgevaardigde voor de neboemingscommissie voor een Director van Rotary International voorgesteld.

Hierna volgde de presentatie door PDG Harald Been van "zijn" financiële verantwoording clubjaar 2021-2022 → en de begroting voor het komende clubjaar 2023-2024 → waarna men zich naar de workshops spoedde.

COMMUNICATIE

Rutger Mazel & Alfred Schrijver

LEDENBELEID

Harald Been

DUURZAAMHEID

Barbara van Goethem

VOCATIONAL SERVICE

Piet van Mourik

The ROTARY FOUNDATION

Stan Reichert

President Elect Training Seminar

15 APRIL 2023

Foto's van de middag

Klik op de afbeeldingen

VRIJDAG 14 APRIL 2023
EEN MOOIE TRADITIE IN ERE HERSTELD.

Gouverneur Madelon Schaap organiseerde aan de vooravond van de jaarlijkse PETS het zeer gewaardeerde Gouverneursdiner, waaraan niet alleen de leden van de huidige Districtsraad deelnamen, maar ook een aantal oud-gouverneurs.

Het was goed om te zien, dat het Leo Roorda (onze nestor), Hans van Leerdam, Henk Biemond en Roel van der Voort goed gaat.