xx

DISCON-archief

1. discon 2023: Zon, wind en water op discon

Een stevige bries staat er meestal wel in de Harlinger haven. En water is er immer in overvloed. Maar zon is altijd afwachten. Op de zaterdag van de discon ging die vurige wens evenwel volop in vervulling. De organisatoren van de jaarlijkse districtsconferentie van Rotary Noord-Nederland hadden het gezien de vele voorbereidingen ook wel verdiend.

2. multi-DISCON 2021 D1850/1590: online

Het advies van het Amerikaanse presidium om dit hele clubjaar massale bijeenkomsten nog te vermijden, drukte zijn stempel ook op onze DISCON. Die werd op zaterdag 19 juni geheel online georganiseerd, waarbij de buurdistricten 1590 (Noord-Nederland) en 1850 (Noordwest-Duitsland) nauw samenwerkten.

3. DisCon 2020: Bakkeveen

De RC Drachten had al veel tijd en energie gestopt in de organisatie van de Discon, toen de pandemie alles op slot gooide. Op Allardsoog bij Bakkeveen, precies op het drieprovinciënpunt van de drie noordelijke gewesten, had het zo’n mooi programma zullen worden rond het thema innovatie en duurzaamheid.

4. DisCon 2019: Assen

Na de clubbezoeken van gouverneur Hans Jansen moet het velen al duidelijk zijn geweest, maar na de ledenvergadering in Assen staat het nu vast: district 1590 gaat de komende tijd sterk de nadruk leggen op de gezondheid van de jeugd. Niet al te zwaar aangezet, maar zo veel mogelijk spelenderwijs.

5. DisCon 2018: Leeuwarden

Een harstikkene geslaagde Rotarydag, om het in het idioom van Foppe de Haan te zeggen. Op vele manieren Samen Spelen in de Europese Culturele Hoofdstad 2018.

6. DisCon 2017: Groningen

Zowel tijdens de jaarlijkse training van inkomend voorzitters als de daarmee samenvallende Districtsconferentie in The Big Building te Groningen, was het oog gericht op de toekomst.

7. DisCon 2016: Westerbork

De jaarlijkse Districtsconferentie van D1590 nam de deelnemers vanuit het verzamelpunt Westerbork mee in de historie.

8. DisCon 2015: Assen

De RC Assen-Noord heeft veel eer ingelegd met de organisatie van jaarlijkse Rotary-hoogtepunten. De Districtsconferentie van 1590 was ongetwijfeld de zwaarste klus. Maar na een geweldige dag konden gouverneur Rob Staal en zijn club enkel tevreden deelnemers uitzwaaien.

9. DisCon 2014: Lelystad

Aangezien gouverneur Jan Leentvaar uit Flevoland komt, was de organisatie van zowel de PETS als de Discon dit jaar opgedragen aan de twee samenwerkende Rotaryclubs van Lelystad.

10. DisCon 2013: Groningen

De RC Groningen heeft veel eer ingelegd met de organisatie van een zeer succesvolle Districtsconferentie. In de prachtige Stadsschouwburg waren meer dan 300 Roarians bijeen om heel veel te horen over water en sanitatie...

11. De clubomroeper

Enkele wenken voor clubs in het district hoe DisCon-boodschappers te ontvangen