Vocational Training Teams (VTT)

Vocational Training Teams kunnen door middel van Global Grants gefinancierd worden. Er gelden geen beperkingen ten aanzien van leeftijd van de deelnemers, het maximum aantal deelnemers of duur van de uitwisseling. VTT teams gaan in het algemeen naar het buitenland, met als doel om problemen op te lossen of te leren hoe problemen opgelost kunnen worden in een of meer focusgebieden. Een team bestaat uit tenminste vier leden: een Rotarian als teamleider en drie niet-Rotarians. Alle teamleden dienen wél over relevante beroepsvaardigheden en ervaring te beschikken.

Teams kunnen training geven of training volgen op verschillende locaties: universiteiten, ziekenhuizen en bedrijven. Ook kunnen ze op verschillende plaatsen worden ondergebracht: thuis bij andere Rotarians, in studentenhuizen of in hotels. Er gelden geen beperkingen voor de duur van de trainingen en er mag meer dan één team met ondersteuning van één Grant uitgezonden worden. De kosten voor het inzetten van training teams moeten tenminste $ 30.000 bedragen, het minimum aan projectkosten dat geldt voor een Global Grant.