Handboek Rotarians D1600 2021-2022

Page 25 - Handboek Rotarians D1600 2021-2022

ROTARY FOUNDATION
VOCATIONAL TRAINING TEAMS
Een relatief nieuw programma van de Rotary Foundation is Vocational Training Teams, afgekort VTT.
Bij een VTT worden vocational, community en interna- tional service gecombineerd. Een team van professio- nals wordt uit-gezonden of ontvangen om binnen hun beroepsgebied hun kennis en vaardigheden uit te dragen of te versterken.
Enkele voorbeelden van Vocational Training Teams: Drugsbestrijding - Een team Australische hulpverle- ners komt naar Nederland om kennis te nemen van de Nederlandse aanpak.
Ziektepreventie en bestrijding - Een team Nederlandse gezondheidswerkers richt een kliniek in voor Fistelgenezing in Kenia.
Watervoorziening - Een team Nederlandse water- deskundigen begeleidt de bouw, de exploitatie van waterputten en verzorgt hierbij het goede gebruik en de gezondheidsvoorlichting in Kameroen. Basiseducatie - Een team Nederlandse leraren en andere deskundigen richt een school in, met een les- programma en een opleiding voor lokale leraren in een ontwikkelingsland.