Handboek Rotarians D1600 2021-2022

Page 6 - Handboek Rotarians D1600 2021-2022

SHELTERBOX
ShelterBox zet zich wereldwijd in voor slachtoffers van natuur- en humani- taire rampen. Dat doen wij al 20 jaar. Wat begon als een millenium project
van de Rotary club Helston Lizard (Cornwall) is uitgegroeid tot een internationale humanitaire organisatie die we vandaag de dag zijn; met teams in 15 landen en door ons partnership met Rotary. Wij wachten niet af maar komen direct in actie bij natuurrampen.
Mede door jullie steun hebben we 1,5 miljoen mensen kunnen helpen en werkten we samen met gemeenschappen en plaatselijke Rotary clubs in 97 landen. We hielpen na natuurrampen, van de tsunami op tweede kerstdag tot de aardbeving in Nepal, en bij con icten in Syrë tot die bij het Tsjaad meer.
Wanneer een ramp je leven verwoest, dan is onderdak de eerste stap naar herstel. Als je een plek hebt die je thuis kunt noemen, dan is er weer hoop en dat is waar we voor staan. In een wereld waar 1 op de 100 mensen verjaagd is van zijn thuis, is ons werk meer dan ooit noodzakelijk.
Gezien de klimaat verandering kunt u er van op aan dat we hulp bieden aan hen die de dupe zijn van het extreme weer en de problemen die daaruit voort komen. Ook Shelterbox kijkt voortdurend naar de impact van haar hulpgoederen, verpakkingsmaterialen en transport .
Met de donatie van één ShelterBox van € 750,- kunnen we weer een familie
ondersteunen en vooruitzicht geven op een waardig bestaan. Voor meer informatie over hoe u ons kunt steunen kijk op http://www.shelterbox.nl/ doneer of stuur een e-mail naar info@shelterbox.nl