xx

Rotary Vlielandkamp 2022 gaat helaas niet door!

Het zou het vijftigste Vlielandkamp zijn geworden. Helaas moeten wij melden dat het kamp in 2022 niet kan doorgaan. Zeer recent werd duidelijk dat groepsverblijf ‘De Vliehorst’ - sinds jaar en dag het onderkomen voor de Rotary Vlielandkampen - door onvoorziene omstandigheden niet voor het vakantiekamp beschikbaar is.

Al sinds 1972 organiseert de Stichting Rotary Vlielandkamp jaarlijks het vakantiekamp voor kinderen die niet met vakantie kunnen, bijvoorbeeld als gevolg van financiële nood of gezinsomstandigheden. Zo'n tachtig kinderen in de leeftijd van 8 tot en met 10 jaar gaan, verdeeld over twee perioden van acht dagen, mee naar het eiland Vlieland en hebben daar een onvergetelijke vakantie.

De kinderen komen uit het hele land. Leden van de plaatselijke Rotaryclub brengen de kinderen van huis naar de boot in Harlingen en halen ze na het kamp weer op. Het kamp is gratis voor de deelnemende kinderen. De kosten worden betaald door de Rotaryclub.

Voor meer informatie, zie de website van Rotary Vlielandkamp.