Eerste editie Kerstmannen Hindernisbaan groot succes!

Op 14 december 2022 organiseerde Rotary Club Heiloo samen met buurtsportcoach Bart Ploeger, de sportverenigingen en sponsoren voor de allereerste keer de Kerstmannen Hindernisbaan. Ondanks het koude weer kwamen ca. 250 kinderen tussen de 4 en 14 jaar met hun ouders naar sportcomplex Het Vennewater.

Afbeelding met persoon, mensen, groep, menigte

Automatisch gegenereerde beschrijvingGehuld in een rood t shirt en kerstmuts bestormden de allerkleinsten (groep 1 en 2) de vier grote springkussens rondom de sporthal. De deelnemers uit groep 3 en 4 legden een parcours af over het terrein van voetbalclub de Foresters, hockeyclub de Terriërs en eindigden op de springkussens. De kinderen uit groep 5 en hoger liepen de route van 1500 meter via de Boscrossers (fietscross terrein), honkbalclub Double Stars, de Foresters en de Terriërs met uitdagende hindernissen. Het was geen wedstrijd, maar het ging vooral om de lol en dat hadden ze!

Afbeelding met persoon, binnen

Automatisch gegenereerde beschrijvingNa afloop kwamen de kinderen met rode wangen van inspanning naar de kramen voor gratis chocolademelk en een oliebol. Het plein voor de sporthal was helemaal in kerstsfeer gestoken. Er stonden diverse kramen waar ook de ouders terecht konden voor warme chocolademelk, glühwein, oliebollen, erwtensoep, huisgemaakte cake en warme wafels.

De deelnemende sportclubs bemanden ook een kraam, waar de kinderen leuke activiteiten konden doen. De opbrengst gaat naar het Rotary Sportfonds, dat gezond bewegen voor alle mensen in Heiloo promoot.

Afbeelding met tekst, teken

Automatisch gegenereerde beschrijvingAl met al was het een erg gezellige en succesvolle eerste editie!