10e Golfbenefiet 01-09-2023

10e Rotary Golfbenefiet groot succes!

Vrijdag 1 september jl. vond onder een stralende zon (en een kleine bui) de feestelijke editie van het Rotary Golfbenefiet plaats. Traditioneel georganiseerd door de 3 Rotaryclubs, Hoeksche Waard, Binnenmaas en Zwijndrecht op de prachtige golfbaan van de gastvrije Golfclub Cromstrijen. Een recordaantal deelnemers sloeg tegelijk af, zoals de spelvorm Texas Scramble voorschrijft.

Het goede doel dit jubileumjaar was de ‘Stichting Mooi Mens’. Deze stichting wil een kleinschalig wooninitiatief realiseren voor een groep volwassen mensen met een (licht)verstandelijke beperking en het behartigen van hun belangen. Een fijn thuis, een eigen plek waar ze zichzelf kunnen zijn en waar ze zich veilig voelen. Want ook deze (jonge) mensen willen niets liever dan actief deelnemen aan de maatschappij en regie over hun leven behouden. Een geschikte woonvorm met daarbij passende professionele zorg kan dit realiseren. Aan de niet aflatende en tomeloze inzet van de initiatiefnemers zal het niet liggen, zij blijven, samen met familie en vrienden, onvermoeibaar en met oog voor de belangen van anderen streven tot dit doel bereikt is.

Het golftoernooi, met ludieke bezetting van de baanbar, de veiling en loterij, met actieve hulp van de jongeren zelf, zorgden voor een mooie opbrengst. Voor mooie mensen!