Rotary 100 jaar in Nederland 500 clubs Estafette

Rotary 100 jaar Estafette Zuid-Holland start 11 november in Strijen tijdens de Poldermarkt

In dit jaar, 2023, is het 100 jaar geleden dat Rotary naar Nederland kwam. En dat laten de 500 clubs in Nederland niet zomaar voorbij gaan. Op 28 januari was de start van het eeuwfeest in het Olympisch Stadion Amsterdam en werd het startschot gegeven voor de ‘Rotary 100 jaar estafette’ die in een jaar de 500 clubs in Nederland met elkaar over 5.000 km gaat verbinden. Rotary en Rotaract doen dit samen: dit Rotary jubileumjaar gaan we van district naar district, van club naar club fietsen, wandelen, rennen, over land en over water in alle 7 districten. Dwars door heel Nederland om alle Rotary- en Rotaractclubs met elkaar te verbinden.

De estafette komt zaterdag 11 november aan in Strijen tijdens de Poldermarkt op het terrein van De Maria Hoeve, Weelsedijk 61. Rond 11 uur wordt de Poldermarkt officieel aangeblazen door Jachthoornblazersgroep Polderluid met onze voorzitter in de gelederen en wordt de bakfiets vanuit Spijkenisse overgedragen aan onze gouverneur Anja van Rijlaarsdam. Tevens vindt dan de officiële opening plaats door wethouder Paul Boogaard.

In de kraam van Rotary verkopen wij de befaamde puzzels en door leerlingen van het Actief college gemaakte Pompoensoep. Deze soep kan vooraf al besteld worden. De kosten bedragen € 5,50 per liter of € 10,- per 2 liter.

De opbrengst van deze dag bestemd zal zijn voor het zeilcharterschip “De Zeeland” De doelstelling van stichting De Zeeland; het schip beschikbaar stellen voor jongeren en ouderen met een beperking. Meer informatie: zie www.dezeeland.com.