Smulfietsen 2023

Fietsen voor Hospice Hoeksche Waard een succes!

Op zondag 4 juni organiseerde Rotary Club Hoeksche Waard voor de vierde keer ‘Smulfietsen’.

‘Smulfietsen’ is een fiets-toertocht door de prachtige Hoeksche Waard waarbij Rotary Club Hoeksche Waard het nuttige (geld inzamelen voor het goede doel) met het aangename, (smullen van lokale lekkernijen en genieten van het prachtige Hoeksche Waardse landschap op de fiets) combineert.

De opbrengst komt ten goede van Hospice Hoeksche Waard in Zuid-Beijerland waar mensen uit de Hoeksche Waard, die nog maar een korte tijd te leven hebben, een geborgen plek vinden. Het hospice is sterk afhankelijk van donaties en giften en dus een zeer mooi doel om voor te gaan fietsen.

Aan de start, die tussen 13.00 en 14.00 uur plaats vond vanaf Nieuw Beijerland aan de Zuidzijdsedijk 7, bij Van de Zande Fruit, ontvingen de 150 fietsers een goodybag met o.a. een bidon van Evides en vertrokken vervolgens naar diverse ‘smulpunten’. Het aantal deelnemers was aanzienlijk hoger dan vorig jaar. Met een aantal van 150 verkochte kaarten was de inschrijving gesloten. Wel bleef de mogelijkheid bestaan donatietickets te kopen waarmee men het Hospice ook kon steunen. De club streeft ernaar de editie van 2024 nog groter aan te pakken. Noteer 9 juni maar vast in de agenda!

De eerste stop was aan de Spuidijk waar de fietsers direct werden verwend met een puntzak Friet met Mayo, beschikbaar gesteld door Farm Frites. De tweede stop was bij De Neef Advocaten in Oud-Beijerland, waar men kon genieten van verschillende taarten die gebakken waren door de vrijwilligers van het Hospice. Hierbij werd een lekker kopje ‘verse bonnen koffie’ geschonken door de Hoeksche Branders. Daarna op naar Westmaas, waar familie Quartel van Weiderund, zo gastvrij was het vers gebakken brood, aangeboden door Bakkerij Bussing, te beleggen met hun heerlijke verse vleeswaren. In Numansdorp was Familie van Dijk zo gastvrij om het ijs van ‘Ambachtsheren Zuivel’ uit Numansdorp te scheppen en te bedekken met de alom bekende aardbijen van Van Herk Fruit. Vervolgens ging de route langs Hospice Hoeksche Waard. Hier was een ‘zwaaimoment’ ingepland. Hierna werd de rit vervolgt werd naar Zuidzijde waar bij ‘Hoeve Doelwyck’, Bioaanhuis, de deelnemers konden genieten van diverse biologische fruitsoorten. De laatste stop was tevens de finish bij Van de Zande Fruit. Hier kon men tegen betaling genieten van een Borreplank, met daarop o.a.Hoeksche chips en biologische kaas, resp. aangeboden door Hoeksche Chips en Bioaanhuis.

Mede dankzij het prachtige weer, de inzet van sponsoren, vrijwilligers en de smulpunten, is het wederom een geweldige dag geworden.

Farm Frites