Huizer ondernemers helpen de Rotary Clubs in Huizen in de strijd tegen polio

De Covid-19 crisis hakt er in onze gemeente flink in. We worden er allemaal door geraakt, persoonlijk, in de familie- en vriendenkring, of in ons bedrijf. We zien reikhalzend uit naar de komst van een vaccin, zodat het gewone leven weer een beetje terug kan keren.

End Polio Now

Het is nog niet zo lang geleden dat wereldwijd, maar ook in Nederland, kinderen besmet werden met een ander virus, namelijk het poliovirus.

Gelukkig is al in de zestiger jaren een vaccin ontwikkeld, maar het vergde nog een jarenlange inspanning om polio echt de wereld uit te krijgen.

Rotary International heeft zich verbonden aan dit doel en we zijn nu eindelijk bijna poliovrij! Alleen in Pakistan en Afghanistan komt er nog polio voor.

Afbeelding met bloem

Automatisch gegenereerde beschrijvingPas als ook daar alle kinderen gevaccineerd kunnen worden is polio voorgoed de wereld uit. Tot die tijd moeten wereldwijd alle kinderen gevaccineerd blijven worden, anders kan het virus zomaar weer de kop opsteken.

In deze bijzondere Covid periode willen de Rotary Clubs Huizen en Huizen-Gooimeer niet alleen helpen om Polio de wereld uit te krijgen, maar ook om met de speciale End-Polio-Tulp het rondom een aantal verzorgingstehuizen op te vrolijken.

Zeg maar een win-win, met bijkomend voordeel dit voorjaar weer nieuw leven.

2500 Tulpenbollen bij Huizer woonzorgcentra

Daarvoor hebben de Rotaryclubs de Huizer ondernemers gevraagd om te helpen bij deze twee acties, ‘End Polio Now’ en Aandacht voor onze ouderen, door tulpenbollen te kopen.

Al met al zijn er 2500 tulpenbollen gekocht en deze 2500 tulpenbollen hebben we zaterdag 28 november geplant bij De Oude Pastorie, Voor Anker, Rayan, De Rustmaat en Woongroep Mozart.

Naast de leden van de Rotary, hebben wethouders Marlous Verbeek en Roland Boon hard meegewerkt met het planten.

Afbeelding met binnen, tafel, voedsel, zitten

Automatisch gegenereerde beschrijving

Vaccinaties voor bijna 5000 kinderen

Mooi om te weten is dat de opbrengst van deze actie € 1000,- bedraagt, en dit bedrag wordt door de Bill Gates Foundation verdubbeld, dus totaal brengt dit alleen al in Huizen € 3000,- op, waarmee bijna 5000 kinderen kunnen worden gevaccineerd.

En dan te bedenken dat Rotary deze actie in de hele wereld al sinds 1985 aanvoert.

Dank aan Huizer ondernemers

Met veel dank aan de Huizer ondernemers:

Klein Groenvoorziening

Siersma wijnen

Kos Beheermaatschappij

De Lange herenmode

Bakkerij Kruijmer

van den Tol opticiens

Bouwbedrijf Vlot

Hoveniersbedrijf Cees Klein & Zn.

Arti Hair

Schaap en van Dijk verhuizers