Oprichting Rotaract

ROTARACTCLUB HUIZEN ONDER GROTE BELANGSTELLING VAN START

Onder grote belangstelling uit het gehele land heeft Rotaract Club Huizen en omstreken haar oprichting op vrijdag 14 september geformaliseerd. In de prachtige kunstgalerij “de Rookerij” in het centrum van Huizen hebben vele vrienden, familie en vertegenwoordigers van Rotary en Rotaract clubs in de regio deze oprichting bijgewoond.

Gouverneur Norbert André de la Porte was naar Huizen gekomen om de 8 leden van de nieuwe jongeren-Rotaryclub een hart onder de riem te steken. Hij had een voorzittershamer met inscriptie voor de kersverse voorzitter van Rotaractclub Huizen, Laurens Visscher. De gouverneur preludeerde erop, dat hij wellicht in het komend jaar nóg twee Rotaractclubs kan installeren.

Ook de voorzitters van de twee moederclubs, Rc Huizen en Rc Huizen-Oostermeent, spraken de leden van de nieuwe club toe en hoopten uiteraard op een vruchtbare samenwerking met de nieuwe jongerenclub.

Rotaract Huizen is momenteel acht leden sterk, kenmerkend is dat deze leden allemaal een hele verschillende achtergrond en interesses hebben wat direct de sterke kracht is van de club. Rotaract Huizen e.o. zal zich bezig gaan houden met het organiseren van evenementen, feesten en spraakmakende gebeurtenissen waarbij goede doelen en plezier maken centraal staat. Dit alles uiteraard in de omgeving van Huizen, maar ook daar buiten.

De club komt eens in de twee weken bij elkaar op diverse locaties door Huizen heen om dit alles te coördineren en te plannen. Door het organiseren en uitvoeren van alle ideeën leren de leden belangrijke vaardigheden die hen in hun (latere) carrière van pas zullen komen.

Rotaract kent wereldwijde ruim 176.000 leden, verdeeld over 156 landen. Rotaract Nederland telt ongeveer 50 clubs en meer dan 500 leden. De Rotary clubs Huizen en Oostermeent zijn de troste moederclubs van Rotaract Huizen.

Voor vragen, suggesties voor goede doelen of projecten die de steun van of hulp bij het organiseren van een evenement kunnen gebruiken of meer informatie, kijk op www.rotaracthuizen.nl of stuur een email bericht naar huizen@rotaract.nl