Jeugduitwisseling

Van 30 juni tot en met 20 juli is Rotaryclub Huizen gastclub in het kader van een Rotary-jeugduitwisselingsprogramma, SHEP. Dit programma, het Short Holiday Exchange Program, houdt in dat jongelui vanuit andere werelddelen enkele weken te gast zijn in een Nederlands gastgezin. Een lid van dat gezin gaat daarna (of daarvoor) naar het land van de exchange-jongere. Over heel Nederland deden in 2004 zo'n ruim 60 jongeren mee met het SHEP-programma. De uitwisselingen vinden en vonden plaats met Amerika, Canada, Brazilie, Chili, Argentinië, Zuid-Afrika en Japan.

Dit jaar kwam de 16-jarige Amanda Trail naar Huizen. Ze is afkomstig uit de staat Washington en woont in het plaatsje Colville. Amanda was de 'match' van Ebbie Visscher, die 21 juli is vertrokken voor een verblijf van drie weken in de Verenigde Staten.

Tijdens het verblijf in Nederland heeft Amanda (ze wil dierenarts worden) heel wat van Nederland gezien: van (draai)molens, musea, grachten, havens, Deltawerken tot de Tweede Kamer.
Bekijk de fotoimpressie van het bezoek van Amanda aan Nederland.