60 Vergeten Kinderen op Heppie Tour dankzij donatie

Vorig jaar in oktober hield Rotaryclub Laren-Blaricum een wijnproeverij in het Brinkhuis, die behalve een gezellige avond een mooi bedrag opleverde voor een goed doel.

Het positief resultaat van € 3.000 kon deze week worden overgemaakt naar stichting Het Vergeten Kind, volgens woordvoerder Nicole Zielhuis van de stichting een welkome bijdrage: “Eén van de dingen die we doen is aandacht besteden aan kinderen die het moeilijk hebben, omdat er thuis veel problemen zijn. Hetzij met opvang of door een dagje uit voor ze te organiseren. We hebben Heppie vakantiehuizen, een hotel in Mierlo en binnenkort in Vierhouten, waar kinderen kunnen ontspannen. We organiseren dagjes uit en weekenden weg. Zo krijgen ze de kans om positieve herinneringen op te bouwen en weer even helemaal kind te zijn.”

Denk niet dat er in het welvarende Gooi geen kinderen in aanmerking komen voor deze vorm van opvang. Zo zijn er in het najaar van 2022 uit Blaricum 40 kinderen, in de zomer van 2023 uit Laren 40 kinderen en uit Eemnes maar liefst 80 kinderen meegeweest op Heppie Tour. In totaal dus 160 kinderen uit de BEL-gemeenten, met de ouders erbij waren dat 240 deelnemers.

Zielhuis: “De kosten om een kind een dag mee te laten gaan naar een attractiepark of een museum liggen rond de € 50. Met jullie donatie zouden er zo’n 60 kinderen mee kunnen met een Heppie Tour. We zijn heel blij met deze bijdrage en willen jullie namens de kinderen bedanken.”