2007: Doofblindendag

Rotary Club Lopikerwaard

Doofblindendag 21 april 2007

Uitgaansdag Nederlandse Stichting voor Doofblinden

Activiteiten in Bijnkershoek Utrecht: kennismaking met verschillende voorwerpen en voertuigen die allemaal met het thema MOBILITEIT van doen hebben. De activiteiten vonden zowel buiten als binnen plaats.

Buitenactiviteit

Mogelijkheid tot het maken van een ritje in/op de diverse voertuigen zoals open sportwagens (w.o. Morgan, Ford Mustang), motoren, vrachtwagens etc.

Binnenactiviteit

Mogelijkheid tot kennismaking met door het Spoorwegmuseum beschikbaar gestelde tassen en koffers waarin o.a. de volgende objecten zitten:
- model stoomlocomotief met tender
- model elektrische trein met pantograaf
- model van een pantograaf
- fluitje, railprofiel, treinsleutel, vertrekstaf, seinlamp, conducteurtas

Daarnaast had het Decauville Spoorweg Museum een aantal objecten ter beschikking gesteld. Dit Museum, gevestigd bij het Infanterie Schietkamp te Harskamp, is gewijd aan de smalspoortrein, vaak Decauvillespoor genoemd naar zijn uitvinder. Het smalspoor werd voor de komst van vrachtwagen en heftruck gebruikt voor transporten in de industrie, en in het militair en civiel bedrijf.

Bezoek aan het Spoorwegmuseum

Dankwoord