Chocolaatjes voor dag van dementie

CHOCOLAATJES VOOR WERELD ALZHEIMER DAG

Afbeelding met persoon

Automatisch gegenereerde beschrijving

Momenteel lijden er in Nederland 145.000 mensen aan de ziekte van Alzheimer. Geschat wordt dat dit aantal in 2050 zal verdubbelen tot meer dan 300.000. vandaag de dag is de ziekte van Alzheimer de meest voorkomende vorm van dementie.

Om aandacht te vragen voor dit probleem heeft de Wereldgezondheidsorganisatie 21 september uitgeroepen tot Wereld Alzheimer Dag. Op deze dag is door Axioncontinu een wandeling georganiseerd door de mooie binnenstad van IJsselstein waarbij de deelnemers langs enkele lokale ondernemers kon lopen en diverse lekkernijen ophalen. Een echte verwentoch

Rotary Lopikerwaard ondersteunt deze actie van harte en heeft voor alle deelnemers heerlijke chocolaatjes in een goodiebag verzorgd.