Persbericht: echtpaar Van Sijl vrijwilligers van de maand

Persbericht, 23 januari 2018

Rotarytaart voor echtpaar van Sijl

Rotaryclub Lopikerwaard zet in januari niet 1 maar 2 vrijwilligers in het zonnetje. Nico en Wil van Sijl in IJsselstein kregen op maandag 22 januari de Rotarytaart en een lunchbon. Na meer dan 50 jaar vrijwilligerswerk in het IJsselsteinse, heeft het echtpaar de taart terecht verdiend.

De vrijwilligerscarrière van Nico en Wil van Sijl in IJsselstein begon al in 1964. Bij de Timmerwerkplaats, de Scouting en achtereenvolgens Ons Centrum, IJSW en Pulse waar zij al die jaren onafgebroken vaste krachten zijn geweest waar je altijd op kon bouwen. Ontelbare drankjes hebben ze getapt en ingeschonken bij het barbeheer en alle bijbehorende werkzaamheden.

Onvermoeibaar
Een andere belangrijke activiteit is de wekelijkse bingo in de OASE waar Nico nu een stapje terug doet. Wil is nog steeds drie ochtenden per week vrijwilliger in Zorgcentrum Ewoud. De Koninklijke onderscheiding die zij in 2011 voor hun vrijwilligerswerk kregen belette hun niet om gewoon verder te gaan. Bij andere lokale activiteiten zoals het IJsselFEstein en de Rotorbootrace zijn ze onmisbare en onvermoeibare krachten. Al met al reden voor Rotaryclub Lopikerwaard om Nico en Wil te verrassen met een heerlijke taart en een lunchbon aangeboden door restaurant Edelweiss.

Vrijwilligersactie Rotaryclub Lopikerwaard
De Rotarytaart en de lunchbon maken deel uit van een vrijwilligersactie die is georganiseerd door de Rotaryclub Lopikerwaard. De club bestaat dit jaar 20 jaar. Om dat te vieren krijgt iedere maand een toegewijde vrijwilliger uit Oudewater, Lopik of IJsselstein een Rotarytaart als dank voor zijn of haar inzet. Deze actie loopt gedurende het jubileumjaar.

Kijk voor meer informatie op: www.rotary.nl/lopikerwaard,

Voor meer informatie: Miranda Mulder 06-52645276

Nico en Wil van Sijl ontvangen Rotarytaart van de maand januari, vanwege meer dan 50 jaar vrijwilligerswerk in IJsselstein.