Uniek Benefietavond voor het gehandicapte kind - Meer dan 40.000 Euro opgehaald!

40.000 euro opgehaald met Benefietavond Uniek

Afgelopen zaterdag hebben Rotary Lopikerwaard en Rotaract Utrecht ruim 40.000 euro opgehaald voor het gehandicapte kind in onze regio. In samenwerking met de Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind, de Mentelity Foundation en Fonds Gehandicapten Sport werd een UNIEK Benefiet gerealiseerd, geleid door RTL sportpresentator Marcel Maijer. Tijdens een heerlijk diner werden de gasten ook meegenomen in de wereld van de gehandicapte sporter; de barrières die vaak moeten worden genomen en de kansen die aangegrepen kunnen worden. Via Bibian Mentel en haar man Edwin vernamen we dat kinderen met een geamputeerd been, slechts één houten been krijgen waar zij amper mee kunnen sporten en dat de foundation zich inspant voor méér, betere en betaalbare aanpassingen.

Met als doel om in onze regio méér gehandicapte kinderen te laten sporten, hebben o.a. lokale ondernemers en de fondsen veilingstukken ingebracht waar het grootste deel van de opbrengst mee is binnengehaald. De avond werd afgesloten met een spetterend feest met optredens van de coverband Flat Out, een DJ en een surprise act van The Voice finaliste Patricia van Haastrecht. Tijdens het feest leverden jongeren door middel van een loterij hun bijdrage aan het Unieke doel.