Rotorbootrace 2011

Op zaterdag 17 september jl. vond in IJsselstein voor de 10e keer de Rotorbootrace plaats van de Rotaryclub Lopikerwaard. De rotorbootrace is een race tussen twee boten die door 4 mensen door middel van hun armen vooruit wordt gestuwd. Vanaf de Benschopperbrug tot aan de finish al gauw zo’n 100 meter loodzwaar ploeteren, een race die niet alleen veel waterspektakel oplevert maar ook veel geld. Want ook dit jaar werd er geld opgehaald voor de Stichting BIJzonder Actief. Een stichting die speciaal is opgericht om kinderen met een beperking een leuke vrijetijdsbesteding te bieden. Dit kan zijn voetbal, toneelspelen, muziek maken of scouting. Deze groep kinderen valt nu buiten de boot en kan niet bij een vereniging of club terecht omdat ze een andere manier van begeleiding en aandacht nodig hebben. De Stichting BIJzonder Actief zorgt ervoor dat deze verenigingen en clubs er wel zijn en dat er tegelijkertijd begeleiders zijn die de kinderen goed kunnen helpen en de juiste aandacht geven. Een geweldig initiatief dat de Rotaryclub Lopikerwaard voor de komende 3 jaar dan ook van harte ondersteunt.

De Rotorbootrace bestond uit twee manches en de boten met de beste tijd mochten het tegen elkaar opnemen. Aannemersbedrijf Van Baaren uit Cabauw mocht het opnemen tegen Vendrig uit IJsselstein. Een bedrijf dat ervoor zorgt dat onze bedrijfskleding schoon wordt. Na nog eens twee spannende races kwam Van Baaren als winnaar uit de bus en moest Vendrig net als vorig jaar genoegen nemen met de tweede plaats. Een geweldige prestatie omdat maar liefst 12 boten in de race waren.

Tijdens de pauze van de rotorbootrace gingen maar liefst 250 gele badeenden te water. Deze eendjes waren allemaal uniek genummerd en deze nummers corresponderen met lootjes die voor 1 Euro gekocht konden worden. Aan deze lootjes waren prijzen verbonden zoals kaartjes voor de winter Efteling of een half uur in een vrachtwagen rijden. En ook een kleurenprinter was er te winnen. Dit alles uiteraard ook weer voor het goede doel: Stichting BIJzonder Actief.

De catering werd net als vorig jaar verzorgd door leden van de Rotaryclub en naast frisdrank werden er heerlijke broodjes beenham, knakworst en gezond verkocht. Ook aan de kinderen was gedacht; een groot springkussen stond tot hun beschikking.

Een geweldige dag met enthousiaste deelnemers, geweldige sponsors en een super opbrengst van 7.500 Euro waar Rotaryclub Lopikerwaard met recht trots op mag zijn. Iedereen hartelijk bedankt voor de hulp in welke vorm dan ook!