2008: Swingen voor Kenia

Swingen voor Kenia groot succes

17 mei 2008

Zaterdag 17 mei hebben wij voor twee projecten in Kenia en swingende avond georganiseerd. Zie hieronder voor meer informatie over deze projecten. Restaurant The Ostrich uit Utrecht serveerde een heerlijk buffet voor de bijna 150 gasten. Na het buffet was het lekker swingen op opzwepende Afrikaanse klanken.

Speciaal uit Kenia zijn vele inheemse producten als kleden, tassen, sieraden en slippers ingevlogen. De opbrengst van de verkoop ging ook naar de twee goede doelen. Daarnaast was er ook een veiling die ook het nodige geld heeft opgebracht.

Wij kijken terug op een zeer geslaagde avond.

Bombolu workshop - rolstoelproject

In het Keniaanse Bombolulu werkt een aantal mensen hard om rolstoelen te maken. Deze rolstoelen zijn bedoeld voor mensen met een handicap die zelf geen rolstoel kunnen betalen. Op dit moment verstrekken zij met name rolstoelen aan kinderen onder de 18 jaar.

Met dit project worden gehandicapten in Bombolulu weer mobiel. Alleen dan hebben deze mensen een kans in de maatschappij.

Met de helft van het geld dat tijdens de Keniaanse avond wordt bijeengebracht, willen wij ervoor zorgen dat deze organisatie maandelijks 50 rolstoelen kan fabriceren.

The Daphne Foudation – humanitaire hulp, educatie

The Daphne Foundation geeft hulp op humanitair en educatief gebied in Oost Kenya. Met het geven van deze hulp wil zij ervoor zorgen dat de mensen in dit gebied self supporting worden.

De stichting verwezenlijkt dit doel door het verstrekken van basismaterialen aan scholen. Ook maakt zij het mogelijk dat kinderen naar school kunnen gaan, verstrekt zij voedsel en huisvesting en ondersteunt zij weeshuizen.

Dit project loopt nu enkele maanden en wordt geheel gerund door vrijwilligers. Zij kunnen een steuntje in de rug gebruiken en de andere helft van de opbrengst van de Keniaanse avond gaat naar deze stichting.