18 december 2015 - Actie Voedselbank Cals College IJsselstein en Rotary Club Lopikerwaard

Op 18 december as vindt er een actie plaats georganiseerd door het Cals College in IJsselstein en de Rotary Club Lopikerwaard ten behoeve van de voedselbanken.

Tijdens deze actie zullen de 8 klassen 4TL tweedehands speelgoed inzamelen, dat dan feestelijk als Kerstcadeau inpakken en voorzien van een Kerstwens schenken aan alle kinderen van de voedselbanken in IJsselstein, Nieuwegein, Lopik en Oudewater. Daarnaast wordt het beschikbare budget van die dag samen met al het drinken wat er die dag gedronken zou worden weggegeven voor dit goede doel. De Cals leerlingen drinken zelf die dag dan water. Het geld dat wordt ingezameld zal verdubbeld worden door de Rotary Club.

Daarnaast zijn er nog eens 160 andere leerlingen die ook cadeaus en voedsel inzamelen en dat ook schenken aan hetzelfde goede doel. Zo ontvangen veel gezinnen niet alleen mooie Kerstcadeaus, maar ook een boodschappentas met producten.

De voedselbanken hebben andere acties van bijv. supermarkten afgeslagen omdat ze dit zo’n mooi initiatief vonden van de jeugd voor andere jongeren.