Kinderen zwemmen geld bij elkaar voor Bandung Barat

Kinderen zwemmen € 868,- bij elkaar voor schoon drinkwater in Bandung Barat (Indonesië).

Lopik - Op zaterdag 27 juni 2015 was het weer zover! Na het startschot van wethouder Van Everdingen en onder toezicht van badmeester Ben zwommen 22 kinderen en 5 volwassenen in zwembad Lobeke zoveel mogelijk baantjes voor het goede doel: schoon drinkwater in Bandung Barat. ‘Zwemmen voor water’ wordt georganiseerd door Rotaryclub Lopikerwaard. Het evenement vond voor de tweede keer plaats.

Het meeste sponsorgeld werd opgehaald door Thijs Verwaal (€ 53,50). Rosalie van den Akker en Laura den Hoed zwommen de meeste baantjes (elk 150 baantjes!).

Alle zwemmers werden getrakteerd op versgebakken wafels en versnaperingen. Daarnaast was aan het zwemmen een loterij verbonden. De hoofdprijs, een sjoelbak, werd gewonnen door Merel Schimmel.

Dankzij het enthousiasme van de zwemmers, het mooie weer en de bijdrage van bakkerij De Keizerskroon, Plusmarkt Lopik en Van Baaren aannemers, kan ook nu weer worden gesproken van een geslaagd evenement.