tekst-site.docx

Het MidZomerEvent

Als afsluiting van een heel actief lustrumjaar wordt zaterdag 30 juni in samenwerking met Vluchtelingen Werk Midden Nederland het MidZomerEvent georganiseerd.

De bedoeling is om met Syrische vluchtelingen in IJsselstein te koken, te eten, muziek te luisteren en met elkaar te praten. Op deze manier willen we meer van elkaars cultuur en achtergrond leren kennen en begrijpen.

Er is al enthousiast gereageerd op de uitnodiging die in het Arabisch en Nederlands aan de vluchtelingen verstuurd is.

50 á 60 Syriërs hebben zich al aangemeld en willen ons graag laten proeven van hun speciale gerechten. Zij steken ook de handen uit de mouwen bij de inrichting en aankleding van de ruimte.

Onze clubleden zullen Hollandse gerechten verzorgen, eventueel met een internationale twist.

De pannenkoeken en wafels ontbreken natuurlijk ook niet.

Bij mooi weer kan de buitenruimte benut worden en kunnen balspellen in de speelkooi gedaan worden. Een aantal kinderen van onze leden zullen de Syrische kinderen begeleiden bij de spellen.

Heel bijzonder is dat de bekende Syrische zangeres Shaza Hayek met haar begeleiders op de Ud en Percussie, tweemaal een optreden verzorgen.

Dit evenement vindt van 14.00 – 18.00 uur plaats in de Praktijkschool "de Baanbreker" in IJsselstein.

Baden Powellweg 1 341 RR IJsselstein tel: 030 6886699

Vanaf 10.00 is het gebouw open zodat we de aula kunnen inrichten, koken en alles voorbereiden.

De bijeenkomst wordt geopend door locoburgemeester Anastasia van der Lugt.

Wij hopen op een mooie stralende dag!

inloop met een hapje en een drankje

welkom door voorzitter Harold

Opening door Mw Anastasia van de Lugt locoburgemeester van IJsselstein

Syrische spreker

Buffet I

Shaza Hayek en duo

Buffet II

Shaza Hayek en duo

Buffet III

Koffie en thee ceremonies

sluiting en opruimen

Gedurende de middag wordt buiten gebakken en gespeeld.