xx

.

Tijdens dit Webinar, dat werd uitgezonden op maandag 7 februari 2022, gingen verschillende deskundigen in op het thema nalaten aan goede doelen, waarbij ook de werking van The Rotary Foundation op een heldere manier werd uitgelegd. Het was gericht op leden, die dit onderwerp persoonlijk interessant vinden, of Rotarians die anderen – bijvoorbeeld clubgenoten – hierover willen informeren.

Klik op de afbeelding voor de gebruikte presentaties.

(DEEL)PRESENTATIES

Brenda M. Cressey  vervulde verschillende sleutelfuncties voor Rotary International en The Rotary Foundation en voltooide onlangs een termijn van vier jaar als Trustee van 2017-21. Ze was vereerd om de eerste vrouwelijke vice-voorzitter en vervolgens voorzitter van The Rotary Foundation te worden in 2018-19.

Brenda en haar echtgenoot Dick zijn leden van Arch Klumph, Legacy en Bequest Societies en zij hebben het Brenda en Richard Cressey Endowment for Peace opgericht, ter ondersteuning van Peace Certificate Fellowships.

Peter Schnell komt uit België en woont sinds lang al in Zwitserland. Werkt al meer dan twaalf jaar voor het kantoor van Rotary International in Zürich.
Als professionele fundraiser voor The Rotary Foundation kent hij de werking en de programma's van Rotary's internationale liefdadigheidsorganisatie door en door.
In april 2020 werd Peter charterlid van de nieuw opgerichte Engelstalige Rotaryclub Zurich Circle International.

Martine Dekker is notaris en partner van Ligthelm & Dekker Notarissen te Rotterdam. Haar vakgebied is algemene notariële praktijk, met als aandachtsgebied: ondernemingsrecht. Martine is voor dit Webinar de deskundige voor nalatenschappen aan goede doelen.
Zij is lid van Rotary club Rotterdam Alexander en was clubvoorzitter in 2019-20.

Lies van Wijngaarden is Endowment / Major Gifts Adviser 2020-23 voor The Rotary Foundation in regio 22 Nederland en Vlaanderen. Zij is adviseur voor giften en nalatenschappen aan The Rotary Foundation.
Zij was Assistant Gouverneur 2013-16, lid NID team India 2016, District Gouverneur 2017-18, District Rotary Foundation commissielid 2016-19 en voorzitter 2019-20.
Ook Lies is Major Donor van The Rotary Foundation.

Urs is Rotary International Director 2021-23 en is lid van Rotary Club van Aarau in Zwitserland en vervulde verschillende sleutelfuncties voor Rotary International, zoals Endowment/Major Gifts Adviser. Hij was medeoprichter van de Rotarian Peace Projects Incubator, een gezamenlijk programma van Rotarians, Rotaractors en Rotary Peace Fellows dat tot doel heeft vredesprojecten te identificeren en te activeren.

Urs en zijn vrouw, Hélène, die ook Rotarian is, steunen The Rotary Foundation als Major Donors en zijn leden van de Bequest Society via een nalatenschap.

Marion was District 1570 Gouverneur 2014-15. Zij is Major Donor en Bequest Society Member van The Rotary Foundation.
Voor haar Polio vaccinatiereizen realiseerde zij zich dat gezondheid, ontwikkeling en educatie niet overal gelijk is in de wereld.
 Vandaar haar besluit om een legaat op te stellen voor The Rotary Foundation, een voor de hand liggende manier om via haar testament aandacht te laten besteden aan educatie voor kinderen in ontwikkelingslanden.

MEER INFORMATIE?? MAIL ONS