Nieuwsbrief Rotary Jeugduitwisseling

Voorjaar 2024

Algemeen

Rotary biedt jongeren tal van uitwisselings-mogelijkheden. Wereldwijd organiseren Rotary clubs zomerkampen. Ook is er een kort zomeruitwisselingsprogramma beschikbaar via ons Family-to-Family programma.

Voor meer informatie over onze jeugduitwisselingsprogramma's, of als je interesse hebt om deel te nemen aan een uitwisseling, kun je ons e-mailen op interesse@rotaryyep.nl of bellen met onze secretaris Clasine Scheepers op 06-52710977.

Kalender activiteiten:

• 11-12 apr -Bloemenveiling RC Westland 4-5 mei – Herdenking en bevrijding NL RC Bennekom
  • 25 mei – Digitale informatiemarkt
  • 26 mei – Laatste training prebounds en Farewell Party Lelystad
  • 1-16 juni – Europa Tour inbounds
  • 17-22 juni – vertrek inbounds thuisland
  • 10 aug – aankomst inbounds regio Zuid
  • 17 aug – aankomst inbounds reg
  • Midden 24 aug – aankomst inbounds regio Noord

Een eigen app voor Rotary Youth Exchange

Bij Rotary Youth Exchange hebben we een eigen app. Deze bevat alle informatie over onze programma's, de vele vrijwilligers die betrokken zijn bij Rotary Youth Exchange, promotievideo's en nog veel meer.

Open de App Store op je mobiel, zoek naar 'rotary youth exchange nl' en download de app.

Rotary Digitale Informatiemarkt op 25 mei a.s.

Op dit moment worden er 27 Nederlandse jongeren getraind om op jaaruitwisseling te gaan.

Verdeeld over USA, Canada, Mexico, Brazilië, Argentinië, Chili, Frankrijk, Finland, Italië en zelfs Thailand gaan ze elk hun ‘lifetime in a year’ beleven vanaf deze zomer.

Wil jij ook weten wat dit inhoudt op ben je op zoek naar informatie over onze andere uitwisselingsprogramma’s?

Mail ons

Family to Family exchanges – altijd leuk!

Wil je weten hoe het is om zonder ouders en familie op vakantie te gaan. Rotary’s Family-to-Family is daar perfect voor. Het veilige network van Rotary en een gedegen screening van gastfamilies waar jij (of jouw kind) zo’n drie weken verblijft. Daarna komen ze samen naar Nederland om hun vakantie hier nog twee weken voort te zetten. Je ervaart hoe het is om te leven en plezier te maken in een ander gezin, in een ander land. Na die drie weken neem jij jouw ‘exchange broer/zus’ mee naar Nederland en laat jij zien hoe het leven hier in Nederland voor jou is.

Vorig jaar zijn 14 Nederlandse scholieren via dit programma op deze uitwisseling geweest. Een fantastische ervaring!

Kijk in onze app voor meer informatie of meld je aan via interesse@rotaryyep.nl.

GeÏnteresseerd? Mail ons!

Rotary Zomerkampen in het buitenland

Wie zou er niet willen deelnemen aan een Rotary zomerkamp met namen als 'Ice to Lake camp', 'Adventure in Israel', 'Sea, Sail and Nature', 'Summer camp in Norway, Think Egypt Egyptology' of 'Experience the Lake District of Denmark', en nog veel meer?

Heb je interesse in een zomerkamp?

Neem dan snel een kijkje in onze app voor alle opties betreffende internationale zomerkampen. Wil je meer informatie? Stuur dan een e-mail naar zomerkamp@rotaryyep.nl. Femke van Houtum, onze coördinator, staat klaar om je te helpen! De kosten voor inschrijving zijn € 121,- inclusief BTW.

Meer informatie? Mail ons!

Ook Rotary Zomerkamp in Nederland!

Veel jongeren staan te popelen om deel te nemen aan het zomerkamp in Nederland – georganiseerd door de Rotary Clubs Bergh, Deurne en Asten-Someren. Summercamp 2024.

The Netherlands The Dutch Way vindt plaats van 29 juni tot en met 13 juli. De deelnemers zullen de prachtige plekjes van Nederland ontdekken en gastvrij worden ontvangen door de Rotarians. Een onvergetelijke ervaring op de Nederlandse manier!