Gouverneur op bezoek!

ROTARY GOUVERNEUR OP BEZOEK IN ZILVERSTAD

Webmaster

Op 4 november had Rotaryclub Schoonhoven een bijzondere gast op bezoek. Districtsgouverneur Albertine Perre kwam een kennismakingsbezoek brengen aan de 50 jarige Rotaryclub Schoonhoven.

Ze overhandigde daarbij het speciale jaarthema vaantje aan de Schoonhovense Rotary-voorzitter, Jan-Willem van Riet.

Het jaarthema dit jaar luidt “Building communities, Bridging continents” hetgeen betekent dat Rotary zich nationaal én internationaal wil inzetten voor anderen. Bouwen aan de lokale gemeenschap en ook internationaal bruggen bouwen.

Ook Rotary Schoonhoven onderstreept die doelen via diverse projecten. Zo werd een speed-dating bijeenkomst georganiseerd voor middelbare scholieren, Wandelen voor Water t.b.v. een waterproject in Kameroen, een smaakvol vrijwilligersontbijt en onlangs nog sponsoring van de la Lecq Kunstprijs voor Krimpenerwaardse amateur- en professionele kunstenaars.

Rotaryclub Schoonhoven is een gemengde serviceclub die wekelijks bij elkaar komt op haar thuisbasis Hotel-restaurant Belvedere. “Het gaat goed met Rotary Schoonhoven”, aldus gouverneur Perre. “Een actieve club die vaak van zich laat horen met verschillende goede-doelen projecten én en club die steeds jongere leden ziet toetreden hetgeen een mooie ontwikkeling is te noemen”. ‘

Rotary Nederland kent bijna 500 clubs met ongeveer 20.000 leden onderverdeeld in 7 disticten.