Expats Dinner Party

Rotary Organiseert Dinnerparty voor Expats

Webmaster

Op 31 maart 2011 organiseert Rotaryclub Schoonhoven voor de eerste keer een bijzonder evenement voor zgn. expats (expatriats) uit de Krimpener-, Lopiker- en Alblasserwaard. Onder de naam ‘First Schoonhoven Expats Hospitality Dinnerparty’ worden alle expats uitgenodigd, die tijdelijk werkzaam zijn in een gebied rondom Schoonhoven en grofweg begrenst door Gouda, IJsselstein, Gorinchem en Krimpen a.d. IJssel. Deze bijeenkomst is gericht op hoog-opgeleide professionals, kenniswerkers, studenten, kunstenaars en hun partners. Deelname aan deze bijzondere dinnerparty is geheel gratis.

Met dit evenement wil Rotary Schoonhoven graag het belang onderstrepen van het feit dat de groep expatriats een belangrijke bijdrage leveren aan onze regionale en landelijke economie. Deze mensen zijn binnen de eigen organisatie bekend maar daarbuiten, in de maatschappij, vaak anoniem. In steden als Rotterdam en Eindhoven zijn expats heel gewoon. Maar in onze drie waarden is dat minder duidelijk. Waar komt men van oorsprong vandaan, in welk beroep werkt men en waar in onze regio? Bovendien sluit deze bijeenkomst aan op het jaarthema van Rotary International: ‘Building Communities, Bridging Continents’.

Voorafgaand aan het diner in Hotel-Restaurant Belvedere te Schoonhoven vindt (optioneel en eveneens gratis) een exclusieve rondleiding plaats door het Nederlands Zilvermuseum Schoonhoven vanaf 16.30 uur. Aansluitend is om 18.00 uur de officiële ontvangst door de burgemeester met welkomstdrankje, aangeboden door het gemeentebestuur van Schoonhoven.

Vanaf 18.30 uur volgt een openingswoord door de voorzitter van Rotaryclub Schoonhoven en aansluitend een smaakvol diner. Tijdens het diner zal een inleiding worden gegeven door de heer A.F. Bonthuis, burgemeester van Schoonhoven.

Vanaf 20.00 uur is er volop gelegenheid na te praten en contacten te leggen onder het genot van een drankje en hapje.

Aanmelden kan tot uiterlijk 1 maart a.s. door middel van het verzenden van een e-mailbericht aan: expats@hccnet.nl . In deze mail graag de volgende zaken aangeven: naam (ook ev. van uw partner), adres, nationaliteit, beroep en de naam van het bedrijf waarvoor men werkzaam is. Verder aangeven of ook wordt deelgenomen aan de optionele rondleiding door het museum.

Alle geaccepteerde aanmeldingen ontvangen daarna een officiële uitnodiging en het volledige programma toegezonden per e-mail. Deze uitnodiging is meteen het toegangsbewijs die moet worden meegenomen op 31 maart a.s.

Bent u geen expat maar kent u wel iemand in uw omgeving, dan stellen we het op prijs indien u hem/haar op deze bijeenkomst wilt wijzen.

Wacht niet te lang met aanmelden want de deelname is gelimiteerd! Kortom, met deze expats-bijeenkomst wil Rotaryclub Schoonhoven haar waardering uitspreken voor hun bijdrage aan de regio.