Bestuurswisseling

1 juli nieuw bestuur

Onder zomerse omstandigheden was eind juni 2020 de bestuursoverdracht bij Natuurmuseum De Wielewaal. Jos Huizinga gaf het voorzitterschap over aan Edmond Walma. Na ruim 3 maanden Covid met Zoombijeenkomsten konden de leden van Rotary Schoonhoven elkaar eindelijk weer “live” ontmoeten.

Scheidend voorzitter Jos Huizinga keek in zijn slotwoord als voorzitter terug op het afgelopen clubjaar 2019 - 2020 en gaf ons een mooi overzicht van de vele clubactiviteiten. Jos dankt iedereen die zich het afgelopen jaar daarvoor heeft ingezet.

Ook wij danken natuurlijk Jos voor zijn inzet als voorzitter het afgelopen clubjaar. Hoewel Jos zelf zei: “Wij hebben het samen gedaan” liep Jos toch steeds voor de troepen uit!

De overdracht gaat middels het overhangen van de ‘keten’.

Na de bestuursoverdracht was het woord aan onze nieuwe voorzitter Edmond Walma. Hij ging uitgebreid in op zijn plannen voor het komend clubjaar. Die zullen in het teken staan van het gekozen jaarthema “Openheid”. In zijn ogen zou dit jaarthema wel eens behoorlijke clubvernieuwende gevolgen kunnen gaan krijgen. Hij citeerde de Duitse Wereldpresident Holger Knaack: “Open de deuren en de ramen, kijk naar buiten en laat naar binnen kijken!”.

Inkomend voorzitter is Lucy Boonekamp, ook zij is deze avond geïnstalleerd.

Alle aanwezige leden kregen deze avond het nieuwe jaarboek in tweevoud uitgereikt door Edmond Walma. Samen met Peter Jan de Jong heeft hij het informatieve boekje fraai samengesteld. In het boek vindt men de plannen voor komend jaar, een terugblik van vorig jaar, de ledenlijst, het programma, etc.