100 jaar Rotary doet Schoonhoven aan

100 jaar Rotary Estafette ook door Schoonhoven

Zaterdagmiddag 25 maart trokken een bijzondere fiets én een gouden schep door Schoonhoven richting IJsselstein. De stoet is onderdeel van een estafette over 5.000 km langs 500 Rotaryclubs in Nederland. In 2023 is het namelijk 100 jaar geleden dat Rotary naar Nederland kwam.

Amsterdam was nummer 1, binnen 4 maanden gevolgd door Utrecht. Het duurde nog wat jaren voordat we een club in Schoonhoven hadden (37 jaar om precies te zijn), maar dat mag de pret niet drukken. Immers: dat het nog even duurde geldt voor alle van de inmiddels 500 clubs in Nederland. En dus deed Rotary Schoonhoven natuurlijk mee met deze estafette.

Pieter van der Lee, oranisator namens Schoonhoven: “De estafette is een mooie manier om samen 100 jaar Rotary te vieren. We hopen op verbinding met elkaar, samen optrekken om samen mooie projecten te kunnen realiseren”.

De estafette startte januari in Noord Holland en eindigt december in Zeeland. Iedere zaterdag en zondag trekt de karavaan door naar een of meerdere volgende clubs! Lokaal wordt steeds een (eigen) invulling gegeven door de lokale clubs. De show must go on: Er wordt door weer en wind gefietst, gewandeld en hardgelopen. Pieter vervolgd: “Het zat ons afgelopen zaterdag mee: de harde wind blies de fietsers zo richting IJsselstein!”.

Afbeelding met gebouw, buitenshuis, hemel, fiets

Automatisch gegenereerde beschrijving

Overdracht van de bakfiets én de gouden schep voor het stadhuis in Schoonhoven.