Algemeen

De Stichting Community Service van de Rotary club Voorburg is opgericht 14 oktober 1987. Het boekjaar van de Stichting loopt van 1 juli tot en met 30 juni van het daarop volgende jaar. De Stichting staan ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel Haaglanden onder nummer 41154949. De Stichting heeft een ANBI-status verkregen van het Ministerie van Financiën onder fiscaal nummer 8167.44.099.

Het adres van de Stichting is Oosteinde 39, 2271EC, Voorburg.

Doelstelling

De Stichting stelt zich ten doel bij te dragen tot de verwezenlijking van het dienstideaal van de Rotary beweging door het verlenen van geestelijke en stoffelijke steun aan personen die hulp behoeven, aan instellingen van algemeen maatschappelijk belang, die zich de bestrijding van bepaalde maatschappelijke noden tot taak stellen, alsmede aan instellingen welke culturele doeleinden nastreven

Beleid

Het beleid van deze stichting is erop gericht om fondsen te werven en

• Ontvangen schenkingen aan te wenden voor ondersteuning van (lokale) goede doelen.
  • Een jaarlijkse bijdrage te geven aan Rotary Foundation, die ondersteuning biedt bij vele projecten op humanitair en educatief gebied. Deze foundation werkt internationaal en is niet commercieel, noch op winst gericht.

Medewerkers en beloning

De stichting heeft geen werknemers in dienst en zij zal geen onderneming oprichten, dan wel anderszins commerciële activiteiten ontwikkelen en uitvoeren. Er worden derhalve geen beloningen uitgekeerd.

Het bestuur van de Stichting wordt (augustus 2020) gevormd door:

H.L Vettewinkel, Voorzitter,

H. Brinkman-Paris, Secretaris,

M. Steemers, Penningmeester,

Fondsenwerving

De Stichting verwerft fondsen door een jaarlijkse bijdrage van de leden van de Rotaryclub Voorburg te vragen. Daarnaast is er de mogelijkheid dat leden van de Rotaryclub Voorburg activiteiten ontplooien voor extra schenkingen/of donaties voor zowel regionale, nationale en internationale goede doelen.

Beheer van de middelen

Gelden worden beheerd door de penningmeester en aangehouden op een bankrekening en een  spaarrekening. Inzake de verantwoording zal jaarlijks een kascommissie worden benoemd door en  uit leden van de RC Voorburg om de boekhouding te controleren. Ieder jaar wordt een begroting opgesteld door het bestuur.

Uitkeringen

Uitkeringen aan goede doelen geschieden alleen dan na goedkeuring van het bestuur van de Stichting. Jaarlijkse vaste uitkeringen kunnen hiervan een onderdeel zijn. Aan het begin van elk boekjaar wordt naar aanleiding van de begroting een actieplan opgesteld in samenwerking met de daarvoor in de RC Voorburg ingestelde commissie(s). De opstelling en uitvoering van het actieplan geschiedt door de betreffende Commissie(s) van de RC Voorburg.

Website

Het bestuur is verplicht een website te onderhouden voor de Stichting conform de richtlijnen voor ANBI instellingen van het Ministerie van Financiën.

Het websiteadres is: https://www.rotary.nl/voorburg/ANBI

Slotartikel

Dit beleidsplan wordt telken jare door het Bestuur geaccordeerd bij de behandeling van de jaarlijkse begroting van de RC Voorburg.

Voorburg,
September 2021