Belmondo Festival 4 juni 2023

Belmondo festival op 4 juni 2023

Op zondag 4 juni 2023 vond van 13.00 tot 19.00 uur de 9e editie van het Belmondo Festival plaats, dit keer onder de noemer: Festival in Vrijheid.

Een levendig festival met theater, muziek, zang, dans en tal van kinderactiviteiten. Vele Wageningse en internationale muziek-, zang- en dansgroepen traden doorlopend op in het fraaie Arboretum Belmonte. Tegelijkertijd waren er workshops en activiteiten voor kinderen.

We kijken terug op een bijzonder geslaagd festival. Nog nooit waren er zoveel bezoekers als op de 9e editie in 2023, zo’n 8000. De sfeer was top en het weer was hemels. Iedereen genoot volop van de optredens op de 4 podia en van de heerlijke internationale hapjes die leden van de serviceclubs samen met vluchtelingen en statushouders hadden gemaakt.

We willen iedereen heel hartelijk danken voor deze onvergetelijke dag:

• Alle groepen die belangeloos optraden en een spetterend optreden verzorgden.
  • Alle sponsoren die dit festival financieel mogelijk hebben gemaakt.
  • Alle serviceclubs en vluchtelingen die van tevoren samen hebben gekookt en op het festival hun hapjes verkochten voor het goede doel.
  • Rijn IJssel | Vakschool Wageningen die belangeloos de keukens beschikbaar heeft gesteld.
  • De studenten van de WUR en jonge asielzoekers die de hele dag hand en spandiensten hebben geleverd.
  • De vele vrijwilligers achter de bar, bij de muntjesverkoop en achter de kramen.
  • De personeelsvereniging van de brandweer die de spandoeken in de stad heeft opgehangen.
  • Fotograaf Guy Ackermans die de prachtige foto’s heeft gemaakt.
  • De organisatoren van het kinderprogramma.
  • De presentatoren van het programma op de 4 podia.
  • De kraamhouders met spelletjes en educatie.
  • De journalisten van krant en tv die het festival hebben vastgelegd en van tevoren voor publiciteit hebben gezorgd.
  • Alle hulp in natura, waaronder Web-care voor de website en Voorheen de Toekomst voor de posters.
  • De geluidstechnici, de verkeersregelaars, de beveiligers, de EHBO’er, de schoonmakers …
  • Welkom in Wageningen en Solidez, achter de schermen bezig met het goede doel.
  • Alle mensen die hebben bijgedragen aan het goede doel via de Club van 100.
  • En iedereen die we nog vergeten zijn.

En natuurlijk bedanken we alle bezoekers! Jullie waren een fantastisch publiek en hebben ruimhartig bijgedragen aan het goede doel – met de koop van veel drankjes en hapjes. Het is nog even wachten hoeveel geld het festival heeft opgebracht voor het goede doel: het droomreisje naar de Efteling. Maar we weten dat het een heel mooi bedrag gaat worden.

De organisatie was grotendeels in handen van Rotaryclub Wageningen-Bergpoort.

De toegang is gratis dankzij Wageningse bedrijven die het festival sponsoren met geld en in natura.

Er is een prachtbedrag opgehaald voor het goede doel! En allemaal dankzij gulle sponsors, een enthousiaste Club van 100, heel veel mensen die vrijwillig bijgedragen hebben en een fantastisch publiek dat heerlijk gegeten en gedronken heeft 🙏

Deze editie was het goede doel een droomreisje naar de Efteling voor kinderen en hun ouders voor wie zo’n uitje normaliter niet is weggelegd.

De opbrengst van deze editie van het Belmondo Festival is € 12.600,-

Op donderdag 17 augustus heeft City of Cultures het Droomreisje waargemaakt voor 450 kinderen en ouders die een hele mooie dag beleefden in de Efteling.